ایران_آمریکا/ جنگ سروقامتان ایران مقابل یانکی‌ها

تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت ۱۸ مقابل تیم والیبال آمریکا به میدان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز سوم از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال امروز _جمعه دوم تیرماه_ پیگیری می‌شود و تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت ۱۸ مقابل تیم والیبال آمریکا به میدان می‌رود.

هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از شانزدهم تا بیست‌ویکم خردادماه به میزبانی دو شهر اوتاوای کانادا و ناگویای ژاپن پیگیری شد و ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی مقابل هم قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال کشورمان در هفته نخست لیگ ملت‌ها به ترتیب مقابل تیم‌های ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی قرار گرفت و توانست تنها در یک دیدار به پیروزی برسد. مردان والیبال ایران هفته دوم رقابت‌ها را مقابل تیم آلمان در شهر روتردام با بردی دلچسب‌آغاز کرد اما مقابل ایتالیا با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند.

تیم ملی والیبال آمریکا در حالی قدم به جام ملت‌های امسال گذاشت که نایب قهرمانی سال را پیش را یدک می‌کشد و برای رسیدن به سکوی قهرمانی تلاش می‌کند. آمریکا با ۵ برد، بعد از ژاپن شگفتی‌ساز در رده دوم جدول لیگ ۲۰۲۳ قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران تا کنون بیست مرتبه برابر آمریکا قرار گرفته است که سهم ایران شش پیروزی و سهم آمریکایی ۱۴ برد بوده است. اولین بازی بین دو تیم ایران و آمریکا در قهرمانی جهان ۱۹۷۰ به میزبانی شهر صوفیه است که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود آمریکا به پایان رسید.

در دیدار امروز، ایران برای کسب دومین برد با هدایت بهروز عطایی، سومین پیروزی در لیگ ملت‌ها و هفتمین برد در طول تاریخ برابر آمریکا تلاش می‌کند. در لیگ ملت‌های والیبال دو تیم ایران و آمریکا چهار دیدار داشتند که تمام آن‌ها با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسیده که در دو دیدار ایران پیروز میدان و دو دیدار دیگر سهم آمریکا بوده است.

آمریکایی‌ها در پایان روز دوم هفته دوم لیگ ملت‌ها با پنج برد و ۱۵ امتیاز در رتبه دوم جدول این رقابت‌ها قرار گرفتند و ایران با دو برد و هفت امتیاز در جایگاه نهم قرار دارد. تیم ملی والیبال آمریکا در پایان دومین روز هفته دوم لیگ ملت‌ها با ۳۴۸.۴۴ امتیاز در رده پنجم رنکینگ جهانی قرار دارد و ایران با ۲۵۱.۱۶ در جایگاه یازدهم جای گرفته است.

از بین بازیکنان تیم ملی در لیگ‌ملت‌ها، سید محمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، جواد کریمی و میثم صالحی بازیکنانی هستند که تجربه بازی برابر تیم ملی آمریکا را در کارنامه خود دارند و شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، علی حاجی‌پور و پوریا حسین خانزاده برای اولین مرتبه مقابل آمریکا بازی می‌کنند.

امین اسماعیل‌نژاد با کسب ۲۰ امتیاز مقابل آمریکایی‌ها یکی از مهره‌های خطرناک تیم ایران محسوب می‌شود در مقابل توری دیفالکو هم در دیدار دو تیم در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ موفق به کسب ۱۳ امتیاز برای آمریکا شد که بازیکنی خطرناک خواهد بود. میکا کریستنسون، پاسور تیم ملی والیبال آمریکا بدون شک نقطه قوت این تیم است، و به عنوان مغز متفکر، حملات تیم آمریکا را طراحی می‌کند.

جیک هانس، مکسول هولت، متئو اندرسون، تیلور آوریل، توری دیفالکو، آرون راسل، جفری جندریک، کایل داگوستینو، میکا کریستینسون، جوشا توآنیگا، توماس جائشکه، دیوید اسمیت، اریک شوجی و کودی کسل ۱۴ بازیکن آمریکا در هفته دوم لیگ ملت‌ها به سرمربیگری جان اسپرا را تشکیل می‌دهند.

تاریخچه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران و آمریکا:

۱۹۷۰ (قهرمانی جهان): ایران (۲) – آمریکا (۳)

۲۰۰۶ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۳ (جام قهرمانان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آمریکا (صفر)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آمریکا (صفر)

۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۷ (جام قهرمانان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۸ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – آمریکا (صفر)

۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – آمریکا (صفر)

کد خبر 668946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.