صدور هشدار مدیریت بحران اصفهان درباره نفوذ توده گردوخاک و تندبادها تا اوایل هفته آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نفوذ توده گردوخاک به مناطق شرق، شمال و مرکز استان تا روز دوشنبه و شدت آن از اواخر امروز تا روز یکشنبه چهارم تیرماه خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: وزش تندبادهای لحظه‌ای و تداوم آن در مناطق شرق و هم مرز با استان سمنان سبب خیزش کانون‌های گردوخاک شده که منجر به کاهش کیفیت هوا، افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهش میدان دید می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر گردوخاک در شهرستان‌های اردستان، نائین، خورو بیابانک، انارک، سجزی و فرودگاه منجر به کاهش میدان دید شده و به تدریج همه استان و شهر اصفهان را فرا می‌گیرد و این شرایط تا روز دوشنبه پنجم تیرماه تداوم دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: توصیه به رعایت الزامات بهداشتی و سلامت به ویژه برای گروه‌های حساس بیماران کودکان به منظور استفاده از ماسک، عدم حضور و ورزش در فضای الزامی است.

وی تاکید کرد: ممنوعیت هر اقدام که منجر به انتشار گردوخاک و آلودگی هوا شود از جمله فعالیت‌های معدنی خاکبرداری، آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و فضاهای سبز، کنترل آلودگی‌های ناشی از خودروها و صنایع با اعمال محدودیت برای فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده در شرایط اضطرار با پیگیری و نظارت اداره محیط زیست و اداره صمت اجرای می‌شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار از جمله تابلوهای تبلیعاتی، داربست‌ها، سقف گلخانه‌ها در برابر تندباد و حفاظت در برابر تندبادهای لحظه‌ای و عدم استقرار در مجاور درختان فرسوده توصیه می‌شود.

کد خبر 668929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.