نقش شهرهای خلاق در دیپلماسی شهری و توسعه گردشگری

شهردار کرمانشاه با اشاره به استانداردسازی خوراک، تجاری‌سازی و برندسازی در موضوع خوراک‌شناسی، گفت: در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی میان شهرهای خلاق می‌توان از ظرفیت شهرهای مختلف در دیگر شهرها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی در دو سالانه شهرهای خلاق در رشت سخنرانی و در کارگاه علمی تخصصی هم‌آفرینی شهرهای خلاق ایران، تاکید کرد: این مهم می‌تواند در دیپلماسی شهری و توسعه گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی میان شهرهای خلاق می‌توان از ظرفیت شهرهای مختلف در دیگر شهرها استفاده کرد.

شهردار کرمانشاه به استانداردسازی خوراک و افزودن آن به منوی رستوران‌ها و همچنین تجاری سازی و برندسازی در موضوعیت خوراک شناسی نیز اشاره کرد.

در ادامه اسدالله عباسی، استاندار گیلان در دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک‌شناسی یونسکو که در تالار مرکزی این شهر برگزار شد با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار کرد: گیلان کلکسیونی از انواع غذاها را با خلاقیت و هنرمندی زنان و مادران این مرز و بوم در اختیار دارد. بانوان هنرمند گیلانی با خلاقیت و نوآوری و با کمترین امکانات بهترین و لذیذترین غذاها را تهیه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رشت در مباحث مختلف شهره است، تصریح کرد: استان گیلان در دامان خود مردان و زنانی را پرورش داده است که افتخار ایران و جهان هستند و یکی از هنرهایی که در این مرز و بوم وجود دارد هنر زیبای رشتی دوزی است که با دستان بانوان هنرمند این شهر و دیار تولید می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردمان رشت بسیار متمدن هستند، تصریح کرد: میهمانان امروز قدم در شهری گذاشتند که مردم آن بسیار متمدن و با فرهنگ ایرانی و اسلامی به خوبی آشنا هستند. سردار پر آوازه این شهر شهید میرزا کوچک خان جنگلی، دورانی در برابر استکبار پهلوی قد علم کرد که کمتر کسی جرأت و جسارت این اقدام را داشت.

نقش شهرهای خلاق در دیپلماسی شهری و توسعه گردشگری

رشت؛ شهر شب‌های روشن

رحیم شوقی، شهردار رشت نیز در این مراسم با خیرمقدم به حاضران، اظهار کرد: رشت شهر اولین‌ها است و صحبت درباره این شهر با چنین عنوان‌های درخشانی مایه مباهات است. رشت به واسطه همین افتخارات به شهر اولین‌ها معروف شده است.

وی به ثبت رشت در سال ۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد و گفت: به عنوان مدیران شهری در تلاش هستیم تا شهروندان از این برند به خوبی انتفاع ببرند.
شهردار کرمانشاه با تاکید به اینکه عنوان‌های دیگر شهر رشت همچون شهر بیدار، شهر شب‌های روشن در سرزندگی و نشاط این شهر بسیار حائز اهمیت است، گفت: به واسطه همین عناوین رشت در هر ایامی پذیرای گردشگران فراوانی از اقصی نقاط کشور و حتی جهان است.

به گزارش ایمنا، دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک‌شناسی یونسکو با حضور مدیران استانی و مسئولان شهری، رؤسای شوراهای اسلامی و کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و شهرداران دیگر شهرهای خلاق ایران از جمله نادر نوروزی شهردار کرمانشاه و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، پوریا فخری رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، حیدریان رئیس کمیسیون فرهنگی، سید پیمان موسوی عضو شورای اسلامی شهر، حسین جلیلی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و احسان احمدی نصر رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه و مدیر پایگاه شهر خلاق خوراک در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 668899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.