قالیباف در دیدار «اسماعیل هنیه»: تلاش‌ها در کرانه باختری رژیم صهیونیستی را منفعل کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مؤثری که در سال‌های اخیر در کرانه باختری اتفاق افتاده است، گفت: این تلاش‌ها رژیم صهیونیستی را منفعل کرده است و این راه باید ادامه پیدا کند، چراکه برکات زیادی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و هیأت همراه امروز _ پنجشنبه، یکم تیرماه_ با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیأت همراه، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی رفت و آمدهای زیادی داریم، اما این ملاقات کاملاً متفاوت است.

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان با بیان اینکه «مقاومت تنها راه پیروزی است»، به مبارزات مردمی گروه‌های فلسطینی در بیش از هفت دهه اشاره و تأکید کرد: گروه‌های فلسطینی در مسیر مبارزه مردمی، با روحیه مقاومت و شهادت پیش رفتند و در این میان، حماس قوی‌ترین مجموعه مستقر شناخته شده است و لذا دشمنان ناگزیرند که دیگران را واسطه مذاکره کنند که این موضوع به دلیل روحیه مقاومت و مجاهدت حماس است.

قالیباف با بیان اینکه عزت در سایه مقاومت شکل می‌گیرد، ادامه داد: تاریخ فلسطین نشان داده است هرکجا روحیه وادادگی، مسیر مذاکره و تسلیم در مقابل رژیم صهیونیستی و خوی استکباری آمریکا بوده، این مسیر محکوم به شکست شده است و هرکس مجاهدت، ایستادگی و مبارزه کرده است، امروز با عزت و افتخار پیروز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما، این پیروزی‌ها را مدیون امام خمینی (ره) هستیم، گفت: همه امت اسلامی مدیون امام خمینی (ره) هستند که این روحیه تحول، انقلاب و مبارزه با استکبار را به ما آموخت.

قالیباف ادامه داد: امام (ره) همواره تأکید می‌کرد که وحدت امت اسلامی مهم‌ترین رمز پیروزی است و ما هم امروز به عنوان فرزندان امام (ره) و همچنین سربازان مقام معظم رهبری همین سیاست را دنبال می‌کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مؤثری که در سال‌های اخیر در کرانه باختری اتفاق افتاده است گفت: این تلاش‌ها رژیم صهیونیستی را منفعل کرده است و این راه باید ادامه پیدا کند چرا که برکات زیادی خواهد داشت.

قالیباف با بیان اینکه وحدت در جبهه مقاومت مهم‌ترین عنصر در بین گروه‌های فلسطین است، بیان کرد: هدف اصلی این گروه‌ها نابودی اسرائیل است و همه باید به سمت این هدف حرکت کنند و به حاشیه‌ها نپردازند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این دیدار تأکید کرد: ما حامل سلام همکارانمان از جمله رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین و نایب رئیس این مجلس به شما هستیم.

اسماعیل هنیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا زورگو هستند، ادامه داد: تنها راه، مقابله با آن‌ها است. همان طور که شهید سلیمانی مهم‌ترین رسالتش تقویت جبهه مقاومت بود.

هنیه در ادامه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی رکنی از ارکان انقلاب اسلامی و همیشه در رأس مجلس شورای اسلامی، مردان بزرگی از دل همین امت اسلامی قرار داشتند که به مسئله فلسطین معتقد بودند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به دومین حضور خود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما از مکتب مقاومت و حمایت از فلسطین هستید. بنده در شما همان روحیه حاج قاسم سلیمانی را می‌بینم و شما در واقع همرزم تمام عمر حاج قاسم و حاج‌قاسم همرزم ما در طول مبارزات فلسطین بود.

هنیه با اشاره به تحولات فلسطین، گفت: این چالش‌ها و مبارزات و نبردهای صورت گرفته انسجام ما را تقویت خواهد کرد، با این حال برخلاف همه شرایط سختی که در کرانه باختری با آن مواجه هستیم، برادران ما در میدان نبرد حضور دارند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: جریان مقاومت امروز در بهترین شرایط خود قرار دارد و همچنین باید بگویم غزه و کرانه باختری هیچ وقت این چنین آماده نبوده است.

منبع: فارس

کد خبر 668891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.