ایران ۲ _ کره‌جنوبی ۰ / صعود یوزهای نوجوان به جمع هشت تیم برتر آسیا

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل کره‌جنوبی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷سال آسیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی امروز _ پنج‌شنبه یکم تیرماه _ در چارچوب آخرین بازی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های نوجوانان فوتبال ۲۰۲۳ آسیا برابر همدیگر قرار گرفتند و در پایان این یوزه‌ای زیر ۱۷ سال کشورمان بودند که با پیروزی دو بر صفر برابر حریف سرسخت خود، راهی مرحله یک‌چهارم نهایی قاره‌کهن شدند.

آرشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، عرفان درویش، اسماعیل قلی‌زاده، امیر رزاقی‌نیا، یعقوب براجعه، کسری طاهری، ابوالفضل زمانی، ماهان صادقی و ابوالفضل ذلیخانی بازیکنان تیم حسین عبدی در این مصاف حساس و مهم بودند.

در دقیقه ١٠ شوت سرکش اسماعیل قلی‌زاده دروازه‌بان کره را مجبور به واکنش کرد و توپ توسط وی دفع شد. در دقیقه ۱۸ نیما اندرز با قطع توپ بازیکن کره با یک شوت محکم گل نخست ایران را به ثمر رساند. در دقیقه ۱۹ ماهان صادقی با حرکتی که از سمت چپ انجام داد و یک شوت تماشایی دروازه کره را برای بار دوم باز کرد. تیم یمن حریف احتمالی ایران (در صورتی که بازی با کره با پیروزی ایران به پایان برسد) در اواخر نیمه نخست برای دیدن بازی ایران وارد ورزشگاه شد. برای نیمه نخست چهار دقیقه وقت اضافه از سوی داور منظور شد. حدود ۱۰۰ تماشاگر کره‌ای با حضور در ورزشگاه به تشویق تیم ملی کشورشان پرداختند.

در ثانیه‌های آغازین نیمه دوم یک موقعیت تک به تک برای کسری طاهری ایجاد شد که با تکل بازیکن کره توپ راهی کرنر شد. ابوالفضل ذلیخایی در دقیقه ۴۷ از سوی داور کارت زرد گرفت. روی یک حمله از سمت راست، کسری طاهری پس از نفوذ به اسماعیل قلی‌زاده پاس داد و ضربه وی با فاصله کم از کنار تیرک عمودی حریف به بیرون رفت. در دقیقه ۶۸ روی ارسال کرنر، کره جنوبی فرصت خوبی داشت که با ضربه سر توپ با فاصله از تیرک افقی به بیرون رفت.

کره جنوبی در ۱۵ دقیقه نخست از نیمه دوم مجموعاً ۴ تعویض را در ترکیب خود انجام داد. رضا غندی‌پور در دقیقه ۸۰ به جای کسری طاهری وارد زمین شد تا نخستین تعویض ایران صورت بگیرد. محمد عسگری در دقیقه ۸۸ جای ماهان صادقی را در زمین گرفت. در دقیقه ۹۰ آرشا شکوری با یک واکنش فوق‌العاده مانع از گلزنی کره شد. در وقت‌های اضافه، شوت فنی اسماعیل قلی‌زاده با فاصله کم راهی اوت شد. سمیر حبوباتی در دقیقه ۹۰+۲ به جای اسماعیل قلی‌زاده وارد میدان شد. در نیمه‌دوم پنج‌دقیقه وقت اضافه اعلام شد.

کد خبر 668885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.