درصدد هستیم زمان ترخیص کالا و بار در پایانه‌ها را به حداقل برسانیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه، هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی توسعه زیر ساخت‌های اصلی پایانه‌های مرزی است گفت: درصدد هستیم زمان ترخیص کالا و بار در پایانه‌ها را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایمنا، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از مرحله اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی در خوی اظهار کرد: باید در حوزه ترانزیت جذابیت‌های لازم را برای همسایگان خود ایجاد کنیم تا به جای مسیرهای موازی، از مسیرهای ارتباطی کشورمان استفاده کنند.

وی با اشاره به اشتیاق کشورهای همسایه برای مشارکت با شرکت‌های کشورمان در مسیرهای حمل و نقل ایران گفت: باید زمینه توسعه و استفاده این کشورها از ظرفیت ترانزیتی به سرعت فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای رسیدن به این هدف که قابل توجه نیز به شمار می‌رود باید سرعت و کیفیت اجرای طرح‌های زیرساختی با وجود همه محدودیت‌های مالی افزایش یابد.

بذرپاش با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف در توسعه زیرساختی باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: از سرمایه گذاران و تأمین کنندگان مالی می‌خواهیم در این حوزه ورود کنند و دولت نیز از آنها حمایت می‌کند.

وی گفت: تاکید داریم از ظرفیت سرمایه گذاران در همه فرودگاه‌ها، بندرها، جاده‌ها و پروژه‌های ریلی استفاده کنیم. هر مجموعه‌ای که توان لازم را داشته باشد، ما آمادگی مشارکت با آنها را داریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مرز رازی ظرفیت تجاری خوبی دارد که این ظرفیت این مرز را باید فعال‌تر کنیم.

بذرپاش اضافه کرد: بهبود زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی و گمرکات در دستور کار دولت سیزدهم است و با جدیت دنبال می‌شود.

وی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه با اشاره به آغاز به کار دولت ترکیه بعد از انتخابات اخیر این کشور افزود: امیدواریم با زمینه سازی مقدمات، کمیسیون مشترک ایران و ترکیه را برگزار کنیم.

رئیس کمسیون مشترک ایران و ترکیه تصریح کرد: در پایانه‌های مرزی با یک عقب ماندگی چند ساله روبه‌رو هستیم که یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم اصلاح وضعیت پایانه‌ها و گمرکات است.

بذرپاش با بیان اینکه، هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی توسعه زیر ساخت‌های اصلی پایانه‌های مرزی است گفت: درصدد هستیم زمان ترخیص کالا و بار در پایانه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به سفر یک روزه به آذربایجان غربی گفت: بررسی آخرین وضع طرح‌های این استان در بخش‌های راه، و افتتاح پایانه مرزی رازی بین ایران و ترکیه از برنامه‌های این سفر است.

کد خبر 668852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.