منافقین «شهید بهشتی» را چون سدی در مقابل خود می‌دیدند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: منافقین یکی از بزرگترین سدهای پیش روی خود را که همواره روشنگری می کرد و در مقابل آنها می ایستاد، شهید بهشتی می‌دانستند و تلاش می‌کردند تا اثرگذاری وی را از بین ببرند.

به گزارش ایمنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز _پنجشنبه یکم تیرماه_ در همایش گرامیداشت شهدای حقوقدان تهران به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه اظهار کرد: وقتی از یاد شهدا صحبت می‌کنیم چه مفهومی را باید دنبال کنیم؟ شهدا در همه ادیان مذاهب هستند و خداوند می‌خواهد در هر قومی شهدا را به عنوان انسان الگو نشان دهد تا راهنمای جامعه باشد.

وی افزود: در ۴۰ سال پس از انقلاب و به طور کلی در ۶۰ سال نهضت امام خمینی اگر مروری داشته باشیم، می‌بینیم که سعادت شهدا برای ما درس است. شهید بهشتی از بزرگترین شخصیت‌هایی است که در ابتدای انقلاب مورد تعرض قرار می‌گرفت و هزاران بار پیش از آن که ترور فیزیکی شود ترور شخصیتی شد. بسیاری از انقلابیون و روحانیون هم نسبت به ایشان ذهنیت منفی پیدا کرده بودند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: منافقین یکی از بزرگترین سدهای پیش روی خود را که همواره روشنگری می‌کرد و در مقابل آنها می‌ایستاد، شهید بهشتی می‌دانستند و تلاش می‌کردند تا اثرگذاری وی را از بین ببرند، اما چون تلاش‌هایشان بی اثر شد و مردم آنها را شناختند و از صحنه سیاست کنار گذاشتند دست به سلاح بردند و قیام‌های مسلحانه به راه انداختند و شهید بهشتی را حذف فیزیکی کردند.

همکاری منافقین با داعش در عراق و سوریه

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی مردم سازمان نفاق را شناخته و نسبت به آنها قضاوت دارند یادآور شد: این سازمان در ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن برای خود وجهه‌ای داشت و دست به ترور مستشاران آمریکایی زد اما سال‌های بعد چهره خود را تغییر داد و از استکبار جهانی پول می‌گرفت و ترور می‌کرد که اخیراً هم اسنادی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد منافقین با داعش هم در عراق و سوریه همکاری می‌کردند.

وی با بیان اینکه سازمان نفاق توانست رئیس جمهوری از جنس خود را در اوایل انقلاب به قدرت برساند گفت: عاقبت رئیس جمهور ۱۱ میلیونی که به این تعداد رأی افتخار می‌کرد و مدام در برابر امام از این تعداد رأی یاد می‌کرد را همگان دیدیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس به سرنوشت شاگردان حضرت امام اشاره و اظهار کرد: شاگردان امام خمینی از ابتدا نیامده بودند که حکومت تشکیل دهند بلکه می‌خواستند به وظیفه بندگی خود در برابر خدا عمل کنند، حتی پیروزی انقلاب هم برای آنها قابل پیش بینی نبود ولی خداوند پیروزی را به آنها عطا کرد لذا حیات و ممات برای آنها علی السویه بود چه بسا که شهادت را پاداش می‌دانستند و از آن استقبال می‌کردند.

قاضی زاده هاشمی یکی دیگر از ویژگی‌های شاگردان حضرت امام را شجاع بودن آنها عنوان و اظهار کرد: شهید بهشتی از استکبار داخلی و خارجی نمی‌ترسید او سال‌ها در آلمان زندگی می‌کرد خصوصاً در زمانی که این کشور مستعمره آمریکا بود، سپس وارد کشوری شد که تازه انقلاب کرده بود با این حال می‌گفت آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر تازه آمریکا در آن زمان اقتدار و هیمنه بیشتری داشت و در این سال‌ها قدرت آمریکا افول کرده است.

رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی در اوج اقتدار

قاضی زاده هاشمی سومین عامل پیروزی شاگردان امام خمینی را توکل به خدا دانست و یادآور شد: به حسب ظاهر در پاییز سال گذشته دشمنان فکر می‌کردند کار را تمام کرده‌اند به دلیل برخی از علاقمندان به انقلاب و نظام هم خالی شده بود، الهی نداشته باشیم این گونه می‌شود باید به وعده‌های خدا اعتماد کنیم و در کمتر از ۶ ماه می‌بینیم که چه توفیقاتی در داخل و خارج کسب کرده‌ایم. رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی در اوج اقتدار هستند و دشمنان دچار خذلان شده‌اند چون دستان آنها به خون اولیا الله آلوده شده بود.

وی افزود: ملت ایران نشان داده در پیروی از شهدا کم نگذاشته؛ کف‌های روی آب می‌آیند و می‌روند، اینها اصل ملت ایران نیستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت آیت الله بهشتی اظهار داشت: جامعه حقوقدانان ما باید برای ایجاد عدالت لباس توحیدی به تن کند اگر مسئولیت و حقوقدانی برای ما شغل شد ممکن است در جایی دچار مشکل شویم نباید لباس خدمت را به محلی برای کسب درآمد و سود تبدیل کنیم.

به دنبال بازگرداندن منافقین جنایتکار به کشور هستیم

قاضی زاده هاشمی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما شهدای زیادی در میان اقشار تحصیل‌کرده جامعه داشتیم اظهار کرد: در جامعه پزشکی، حقوقدانان و سایر دانش آموختگان دانشگاهی تعدادی زیادی شهید داریم؛ در ایام شهادت شهید چرمان به سر می‌بریم؛ می‌بینیم که یک دانشمند فیزیک در عرصه جهانی، لباس جهاد بر تن می‌کند یا آیت الله بهشتی که یک چهره علمی برجسته است؛ ما کمتر به وجه علمی ایشان پرداخته‌ایم حال آنکه شهید بهشتی یک سیاستمدار بین المللی است و در عرصه جهانی فرد نام آشنایی است ولی انسانی در این تراز، خود را مسیر انقلاب فدا می‌کند که نشان دهنده عظمت راه اسلام است که افرادی که به حسب ظاهر مقامات دنیوی دارند حاضرند از این ظواهر بگذرند و به وصال حق برسند.

وی با اشاره به ظلم‌ها، جنایات و خیانت‌هایی که منافقین به مردم کشورمان روا داشته‌اند درباره اقدامات حقوقی علیه این گروهک در سطح بین‌الملل ادامه داد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری اقداماتی را علیه منافقین در عرصه‌های مختلف آغاز کرده‌اند ما هم در بنیاد شهید اطلاعات مورد نیاز این معاونت را جمع‌آوری می‌کنیم؛ خبر دارم دوستان ما فعالیت‌هایی را علیه جنایتکاران ترور آغاز کرده‌اند و این معاونت ریاست جمهوری اعلام کرده که به دنبال بازگرداندن جنایتکاران سازمان نفاق به ایران هستیم و ما هم به معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این زمینه کمک می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برخورد اخیر پلیس آلبانی با اعضای گروهک تروریستی منافقین گفت: این حداقل برخوردی است که با آنها باید صورت بگیرد؛ آنها به ادعای خودشان ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار را ترور کرده‌اند تازه مدعی هستند که از این تعداد هم بیشتر است؛ این فردی که دیروز در کمپ آلبانی به هلاکت رسید، در جایی مصاحبه کرده و گفته بود هر فردی که در آن زمان ریش داشت و دکمه بالایی پیراهنش بسته بود را می‌کشتیم یعنی معیار آنها چنین مسائلی بوده و اینگونه جنایتکاران بی مبنایی بودند؛ بنابراین کاری که دولت آلبانی کرده، حداقل کار ممکن است و باید در محاکم داخلی ما و محاکم بین المللی محاکمه شده و به مجازات برسند.

منبع: ایرنا

کد خبر 668818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.