سند چشم‌انداز همدان در مرحله تدوین است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه تدوین سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری در دست اقدام است و یکی از دغدغه‌های مدیران شهرداری ایین کلانشهر برای ترسیم آینده مطلوب شهر به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رضایی امروز _پنج‌شنبه یکم تیرماه_ در شانزدهمین نشست شهر اندیشی با موضوع «اقدام‌پژوهی مشارکتی در مدیریت شهری» اظهار کرد: با توجه به اینکه تدوین سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری در دست اقدام است و به عنوان یکی از دغدغه‌های مدیران شهرداری همدان برای ترسیم آینده مطلوب شهر همدان است.

وی افزود: برگزاری نشست اقدام پژوهی در این زمینه می‌تواند بسیار راهگشا و نتیجه بخش باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان هدف سند چشم‌انداز را ایجاد مشارکت و درک مشترک بین سازمان‌ها دانست و گفت: ارتباط بین عالمان و عاملان و مشارکت شهروندان موضوعی است که شهرداری همدان به آن نیاز دارد و باید تقویت شود.

وی ادامه داد: توقع بالای شهروندان و منابع محدود شهرداری باعث سو تفاهم و کاهش مشارکت شهروندان در اداره شهر شده است که با اقدام پژوهی می‌توان هویت شهروندان و حس تعلق شهروندان در اداره شهر را بیش از پیش تقویت کرد.

رضایی تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی سامانه جامع پیشنهادها و اقدام پژوهشی شاهد افزایش میزان مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی و عالمان و نخبگان در راستای توسعه شهر همدان باشیم.

وی گفت: کارگاه آموزشی شهر اندیشی با موضوع اقدام پژوهی مشارکتی در مدیریت شهری با سخنرانی دکتر عرفانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان و با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان، مدیران و برخی از کارکنان شهرداری همدان برگزار شد و در پایان این نشست از سامانه جامع نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات شهرداری همدان رونمایی و از عوامل راه‌اندازی این سامانه تقدیر شد.

کد خبر 668801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.