مردان بیشتر از زنان در معرض خطرات محیطی و بیماری‌های شغلی قرار دارند

مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هفته سلامت مردان بهانه‌ای برای توجه بیشتر به سلامت این گروه است؛ مردان با توجه به اینکه بیشتر در فضای بیرون هستند، نسبت به زنان، بیشتر در معرض خطرات محیطی و بیماری‌های شغلی قرار دارند.

ذکریا روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت توجه به سلامت مردان اظهار کرد: هفته سلامت مردان بهانه‌ای برای توجه بیشتر به سلامت این گروه است؛ مردان با توجه به اینکه بیشتر در فضای بیرون هستند، نسبت به زنان، بیشتر در معرض خطرات محیطی و بیماری‌های شغلی قرار دارند.

وی درباره عادت‌های نادرستی که سلامت مردان را به خطر می‌اندازد، افزود: مردان بیشتر از زنان به عادت‌های نادرست از جمله مصرف سیگار، الکل و اعتیاد دچار می‌شوند و به‌رغم نیاز به انجام مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، کمتر برای این امر اقدام می‌کنند.

مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص تغییر سبک زندگی در راستای سلامتی گفت: شیوع بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت، کلیه، تنفسی و سرطان در مردان بیشتر بوده و لازم است به منظور حفظ و ارتقای سلامتی و پیشگیری و درمان بیماری‌ها سبک زندگی افراد به ویژه مردان اصلاح شود و سلامتی خود را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه مردان سرمایه‌های مهمی در زمینه رونق چرخه اقتصادی جوامع هستند، تصریح کرد: "ابن‌سینا" به عنوان یکی از شاخص‌ترین و معروف‌ترین طبیبان تاریخ می‌گوید؛ "مهم‌ترین گام در درمان، رعایت اصول حفظ سلامتی و تغذیه است"، تمام ما وظیفه داریم بیشتر به سلامت مردان به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌ها برای رونق چرخه اقتصادی توجه کنیم.

کد خبر 668776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.