مجمع شهرداران کلان‌شهرها؛ ظرفیتی بی‌بدیل برای اشتراک تجربه‌های موفق و ناموفق مدیریت شهری

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران ظرفیت بی‌بدیلی است که به‌منظور انتقال تجارب موفق برای استمرار یا بیان تجارب ناموفق و تکرار نکردن آن‌ها توسط مدیران شهری سطح کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه یکم تیرماه_ در سی‌ویکمین نشست کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف تعیین شده برای مجمع شهرداران کلان‌شهرها به‌ویژه حوزه ارتباطات و امور بین‌الملل، باید نشست‌ها به‌صورت منظم و با برنامه‌ریزی بهتری برگزار شود.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات مستمر کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران به عنوان یک کمیته اصلی زیرمجموعه همه کمیته‌های تخصصی مجمع شهرداران کلان‌شهرها افزود: مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران ظرفیت بی‌بدیلی است که به‌منظور انتقال تجارب موفق برای استمرار یا بیان تجارب ناموفق و تکرار نکردن آنها توسط مدیران شهری سطح کشور فراهم شده است، این عرصه در حوزه ارتباطات و امور بین‌الملل بیش از سایر بخش‌ها مهم و حیاتی است.

وی با اشاره به بعضی مشکلات و دغدغه‌های مشترک بین حوزه ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری‌های کلان‌شهرها خاطرنشان کرد: به اشتراک‌گذاری ظرفیت بالای فضای مجازی و رسانه‌های موجود در پایتخت، هنوز به کمک واحدهای ارتباطات و امور بین‌الملل دیگر کلان‌شهرها نیامده است.

معرک‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر، توانمندی‌های بی‌بدیل و جایگاه ارزشی مهم شهرداری تهران در عرصه ملی و حوزه‌های سیاستی و اجرایی گفت: معتقدم از ابتدا استقرار دبیرخانه کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در تهران بنا به دلایلی، اشتباه بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا پیشنهاد می‌شود چنانچه خواستار تحولاتی برای به‌کارگیری ظرفیت‌های کشوری برای کمک به بخش ارتباطات و امور بین‌الملل کلان‌شهرها هستیم، دبیرخانه کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلان‌شهرها تقویت شود و با توجه به حجم بالای فعالیت‌ها در شهرداری تهران، دبیرخانه به کلان‌شهر دیگری منتقل شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: البته در این صورت لازم است پشتیبانی‌ها و حمایت‌های ملی کنونی نیز از این کمیته همچنان انجام شود، چراکه در غیر این‌صورت اهداف محقق نخواهد شد.

کد خبر 668773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.