نشاط در محیط‌های اجتماعی مورد توجه قرار دارد/ صدور ضمانت‌نامه وام‌ زنان سرپرست خانوار

صدور ضمانت‌نامه وام‌های بانکی زنان سرپرست خانوار، افزایش شادی و نشاط در محیط‌های اجتماعی، گفتمان‌های علمی و پیشگیری از معضلات اجتماعی، افزایش حضور زنان در حکمرانی و فراهم کردن شرایط تحصیل بانوان خانه‌دار با آموزش غیرحضوری را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به نقش محوری خانواده در جامعه، افزایش شور و نشاط در جامعه از نیازهای اساسی است که باید روی آن برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید به قرار گرفتن در آستانه ماه ذی‌حجه و روز ملی خانواده افزود: برنامه‌های متعددی در بحث خانواده و نیازهای جانبی آن مطرح است که با احصای این نیازها باید برای ایجاد خانواده شاد و جامعه با نشاط تلاش مضاعف کرد و گام مؤثری برداشت.

تلاش برای صدور ضمانت‌نامه وام‌های بانکی زنان سرپرست خانوار

معصومه فلاحیان، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در مورد بررسی چالش‌های صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: برای صدور ضمانت‌نامه بانکی زنان سرپرست خانوار از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، اقداماتی انجام گرفته اما باید این تلاش‌ها تا مرتفع شدن موانع ادامه یابد.

وی افزود: در بررسی درخواست‌های زنان سرپرست خانوار که با مشکلات عدیده‌ای درگیر هستند با موضوع ضمانت وام‌های خوداشتغالی مواجه هستیم که یکی از دغدغه‌های مهم زنان سرپرست خانوار و کارآفرین است.

دبیر ستاد ملی زن و خانواده تصریح کرد: اشتغال‌آفرینی بانوان سرپرست خانوار نیاز به تسهیل‌گری بانک‌ها دارد که در این راستا فرآیند صدور ضمانت‌نامه برای دهک‌های پایین با هماهنگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون انجام شده اما برای رسیدن به این مطلوب نیاز به همکاری همه‌جانبه بانک‌های مرتبط با این صندوق است.

گفتمان‌های علمی بهترین نسخه برای پیشگیری از معضلات اجتماعی

مرضیه عزتی‌وظیفه‌خواه، مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیر کارگروه تحکیم خانواده وزارت کشور گفت: بهترین نسخه برای پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی گفتمان‌های علمی است.

وی افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بهترین نسخه و راهکار برای رفع چالش‌ها و مشکلات زنان این گونه است که زنان باید از سیاست‌گذاری تا اجرا و احقاق حقوق خود تربیت شده و نقش بپذیرند تا دستاوردهای قابل توجه کسب کنند.

دبیر کارگروه تحکیم خانواده وزارت کشور تصریح کرد: تعداد بانوان و مقالات ارائه شده در این همایش از جمله مواردی است که نشان می‌دهد تعداد فرهیختگان بانو در جامعه رو به رشد و پیشرفت است بر مجموعه نظام، حاکمیت و قوای سه گانه فرض است که به ظرفیت ایجادشده بعد از انقلاب اسلامی و افراد تحصیل‌کرده در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ورزش در حوزه زنان نقش‌های بیشتری داده شود؛ برای چالش‌های قضائی نیز باید کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش‌های علمی باعث فراهم کردن گفتمان‌های اصیل می‌شود، گفت: در فضای علمی جامعه با وجود ذخایر اصیل و ناب در حوزه زنان اما مانند معادن کشف نشده هنوز در اختیار جامعه قرار نگرفته است؛ فضاهای علمی و دانشگاهی بهترین فضا برای نمایان کردن افکار مناسب و تسری آن در جامعه است، شناخت مسائل زنان از جمله مهمترین اهداف و جایگاه زنان به عنوان مادران و همسران و توجه به حقوق و مسائل فرهنگی از مهم‌ترین محورهای این همایش به شمار می‌رود.

افزایش حضور زنان در حکمرانی با تاکید بر توسعه نقش پذیری بانوان

خدیجه کریمی، مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر افزایش حضور زنان در حکمرانی با توجه بر توسعه نقش‌پذیری بانوان، اظهار کرد: دوره آموزشی زنان و حکمرانی سعی دارد به تبیین جایگاه زنان در حکمرانی با تأکید بر توسعه نقش‌پذیری زنان در این فرایند و حکمرانی در خصوص مسائل ویژه زنان بپردازد، به نحوی که زنان خود با آسیب‌شناسی نقاط ضعف، کمبودها و چالش‌های حوزه زنان در جامعه داخلی و نیز جامعه بین‌المللی به مدیریت مسائل این حوزه بپردازند.

وی افزود: این دوره گام دوم توانمندسازی فعالان در عرصه بین‌المللی حوزه زنان و خانواده در دولت سیزدهم است و به منظور تداوم توانمندسازی زنان برای ایفای نقش‌های چندجانبه‌گرا به منظور آگاه‌سازی بدنه جامعه مدنی نسبت به توانمندی‌های اجتماعی زنان انجام می‌شود.

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها فقدان ایده دقیق حکمرانی مبتنی بر رویکرد انقلاب اسلامی به زن در موضوعات مختلف است. الگوی سوم زن که منبعث از رویکرد انقلاب اسلامی است، وارد عرصه سیاست‌گذاری ما نشده است. به همین دلیل با بی‌ثباتی و تغییر در سیاست‌گذاری در دولت‌های مختلف مواجهیم.

تلاش برای فراهم کردن شرایط تحصیل بانوان خانه‌دار با آموزش غیرحضوری

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تلاش می‌کنیم که شرایط تحصیل بانوان خانه‌دار در رشته‌های کاربردی دانشگاهی و تأمین نیازهای علمی کاربردی زنان خانه‌دار با آموزش غیرحضوری از طریق سیمای آموزشی فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از بانوان توانمند خانه‌دار هستند که به دلیل وظیفه مدیریت خانواده، شرایط حضور فیزیکی در دانشگاه را ندارند، اما دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قابل توجهی هستند که باید تقویت و شرایط تحصیلات عالیه برای آن‌ها از طریق فضای مجازی فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: رشته‌هایی مانند مدیریت خانواده، مدیریت رسانه و مدیریت آی تی و مشاوره می‌تواند برای ادامه تحصیل بانوان خانه‌دار از طریق فضای مجازی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: کاربردی بودن آموزش برای خانم‌های خانه‌دار از جمله دغدغه‌های موجود جهت تعریف رشته‌های دانشگاهی و سرفصل‌های آموزشی ویژه بانوان خانه‌دار است که با توجه به فضای مجازی، استفاده بهینه از آن و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خانه، لازم است این موارد در سرفصل‌های آموزشی ویژه بانوان گنجانده شود.

کد خبر 668761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.