تجهیز ناوگان خودرویی شهرداری‌های نایین

با پیگیری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی و در راستای ارتقای ایمنی شهر و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان، شهرداری نایین به یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تجهیزات کامل حفاظت فردی و شهرداری انارک به نخستین تاکسی ون، مجهز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ضرورت توسعه ناوگان شهری و افزایش تجهیزات و دستگاه‌ها به منظور بهینه‌سازی خدمات شهری و افزایش کمی و کیفی سطوح خدمات‌رسانی به ویژه در مواقع بروز حوادث به منظور جلوگیری از خسارات بیشتر، انکارناپذیر است. شهرهای کوچک در سطح شهرستان‌های استان اصفهان به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل تأمین تجهیزات امدادی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی روبه‌رو هستند.

نائین یکی از شهرستان‌های محروم استان اصفهان به شمار می‌رود که طی سال‌های متمادی به منظور ایجاد فضای سالم خدمت‌رسانی، تخصیص اعتبار، افزایش تجهیزات و ایجاد بسترهای مناسب در حوزه‌های شهری به ویژه حمل‌ونقل تلاش کرده است، در این راستا طی چند ماه اخیر یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تجهیزات کامل حفاظت فردی و دستگاه تنفسی به شهرداری نائین و نخستین تاکسی ون در دو شهرستان نائین و خوروبیابانک به شهرداری انارک اختصاص پیدا کرده است.

تجهیز رایگان یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی و تجهیزات کامل حفاظت فردی به شهرداری نائین

حسن شفیعی، شهردار نائین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بهینه‌سازی خدمات آتش‌نشانی و ایمنی شهری اظهار کرد: یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی هیوندای نیمه‌سنگین با سه دست تجهیزات کامل حفاظت فردی ضد حریق به همراه دستگاه تنفسی در مجموع با اعتباری بالغ بر بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تحویل واحد آتش‌نشانی نائین شد.

وی با بیان اینکه قیمت این خودرو بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و به شهرداری نائین به صورت رایگان اختصاص داده شده است، افزود: یکی از اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر نائین، ساماندهی و تجهیز واحد آتش‌نشانی بود که با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به گسترده بودن حوزه خدماتی، یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی نیمه‌سنگین به صورت رایگان در اختیار واحد آتش‌نشانی قرار گرفت.

شهردار نائین خاطرنشان کرد: به‌طور قطع با افزایش تجهیزات واحد آتش‌نشانی و اضافه شدن این دستگاه می‌توانیم شاهد بهینه‌سازی خدمات آتش‌نشانی و ایمنی شهری در امدادهای جاده‌ای، منطقه‌ای، بافت‌های تاریخی و فرسوده شهر و ارائه خدمات سریع‌تر و بیشتر به همشهریان در مواقع بروز حوادث و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر باشیم.

شفیعی اضافه کرد: تحقق این مهم با حمایت معاونت عمرانی وزارت کشور، همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پیگیری‌های شهرداری نائین و نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

تجهیز ناوگان خودرویی شهرداری‌های نایین

تجهیز شهرداری انارک به نخستین تاکسی ون در دو شهرستان نائین و خوروبیابانک

ابوالقاسم خیابانی، شهردار انارک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از افزایش تجهیزات ناوگان موتوری شهرداری انارک خبر داد و تاکید کرد: شهرداری این شهر با همکاری مسئولان شهرستان نائین و استان اصفهان، به یک دستگاه تاکسی ون (VANA) به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال به سهم ۳۰ درصد مجهز شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توکل به خداوند متعال و زحمات مسئولان به ویژه فرماندار شهرستان نائین، بتوانیم با توسعه ناوگان موتوری شهرداری، شاهد ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر به شهروندان انارک باشیم.

پس از ۱۰ سال از شهر شدن بافران، شهرداری با کمبود ناوگان حمل‌ونقلی روبه‌رو است

احسان شریف‌النسبی، شهردار بافران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکل نبود تجهیزات مناسب به ویژه ماشین‌آلات برف‌روبی در این شهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری بافران، یک شهرداری تازه‌تأسیس است و حدود ۱۰ سال از زمان استقرار شهرداری در این شهر می‌گذرد، از نظر ماشین‌آلات برف‌روبی بضاعت کافی نداریم و با ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی همچون کمپرسی و ایسوزوی پنچ تن، اقدام به شن‌پاشی و ریختن مخلوط شن و نمک روی سطوح معابر شهر می‌کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری بافران نیازمند مساعدت مسئولان به‌ویژه مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است تا با بهبود کمی و کیفی ماشین‌آلات شهرداری، در رخدادها و حوادث طبیعی و غیرمترقبه پیش‌رو، آمادگی بهتر و بالاتری را به منظور انجام وظیفه خود و خدمت به مردم داشته باشد.

شهردار بافران با اشاره به نزدیکی شهر بافران به مرکز شهرستان و عزیمت شهروندان به نائین به منظور بهره‌مندی از خدمات اداری و تأمین مایحتاج هفتگی و روزانه تاکید کرد: شهر بافران از یک‌سو ناوگان حمل‌ونقل عمومی ندارد و از سوی دیگر به رغم مکاتبات و پیگیری‌های حضوری مکرر از مراجع ذی‌ربط تا کنون هیچ‌گونه وسیله حمل‌ونقل عمومی به شهرداری بافران تخصیص داده نشده است.

شریف‌النسبی گفت: یکی دیگر از کمبودهای اساسی ماشین‌آلات شهرداری، تانکر آبرسانی و آبیاری است که با توجه به شرایط اقلیمی گرم و خشک شهرستان نائین، از ابتدای آغاز خدمت شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم در شهر بافران، تلاش کردیم تا در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب، شیوه آبیاری به صورت قطره‌ای تغییر کند که به لطف خدا در بیشتر بلوارها و پارک‌های سطح شهر این مهم محقق شده است.

وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی فضاهای سبز و درختان حاشیه معابر فرعی، ناچار به آبیاری با استفاده از تانکر هستیم و شهرداری بافران به دلیل نبود ماشین تانکر آبیاری به‌ویژه در فصول گرم سال با مشکلات عدیده‌ای در انجام امور خدماتی مواجه می‌شود.

کد خبر 668727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.