باغ گیاه شناسی در شور و نشاط اجتماعی موثر است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باتوجه به گسترش آپارتمان نشینی در شهر تهران وجود یک باغ گیاه شناسی می تواند کمک شایانی در شور و نشاط اجتماعی باشد تا شهروندان از این مجموعه بتوانند استفاده کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی امروز_ چهارشنبه سی‌ویکم خردادماه_ در سیزدهمین طرح چهارشنبه‌های فرهنگی در بازدید از منطقه ۱۴ شهرداری تهران اظهار کرد: مشارکت شهروندی در باغ گیاه شناسی کاملاً قابل مشاهده است و بسیاری از شهروندان منطقه ۱۴ به صورت علمی و عملی در این باغ گیاه شناسی آموزش می‌بینند.

وی افزود: با توجه به گسترش آپارتمان نشینی در شهر تهران وجود یک باغ گیاه شناسی می‌تواند کمک شایانی در شور و نشاط اجتماعی باشد تا شهروندان از این مجموعه بتوانند استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروژه‌های فرهنگی منطقه ۱۴ از عمارت وثوق الدوله بازدید کرد و گفت: عمارت وثوق الدوله بیش از یک قرن قدمت دارد، به همین منظور این عمارت اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ این عمارت به شهرداری تهران تحویل و از همان زمان اقدامات لازم برای حفظ این بنا انجام شد.

نادعلی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ درصد مرمت و بازسازی پروژه انجام شده و طبق قول‌های داده شده تا اسفند ماه امسال این پروژه تکمیل می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح‌کرد: تلاش مدیریت شهری این است که این بنا به حالت تاریخی قبل بازگردد و در صورت تکمیل کاربری فرهنگی برای عمارت وثوق الدوله تعریف خواهد شود.

وی اضافه کرد: این بنا باید در اختیار تمامی شهروندان قرار بگیرد تا بتوانند از این مجموعه تاریخی با پیوست فرهنگی بازدید کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی بابیان اینکه از روند تکمیل پروژه مسجد آدینه بازدید کردم، گفت: در جریان روند پیشرفت این پروژه مذهبی فرهنگی قرار گرفتم و سپس در کانون فرهنگی امام رضا (ع) و درمیان فعالان فرهنگی جوان این مجموعه فرهنگی حاضر شدم.

نادعلی افزود: از مجموعه ورزشی و زورخانه شهدای دولاب بازدید کردم، از ظرفیت شهدای دولاب بهره‌برداری نشده است و در تمام مناطق مجموعه‌های ورزشی این مسئله وجود دارد که برخی تعطیل هستند و از یک سال پیش که این مجموعه‌ها به مدیریت شهری تحویل داده شده‌اند برای فعال کردن این مجموعه‌ها تلاش شده و برخی پس از تعمیر و اورهال بهره برداری شدند و سخنگو بخشی هم همچنان تعطیل هستند.

کد خبر 668699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.