اجرای سیاست‌های محله‌محور در سطح محلات منطقه ۵ اراک

سرپرست شهرداری منطقه ۵ اراک با اشاره به اجرای سیاست‌های محله‌محور در سطح محلات منطقه، گفت: پس از حضور در هریک از مساجد منطقه، در راستای پاسخگویی به حداقل ۷۰ درصد از مطالبات مطرح شده توسط شهروندان اقدام خواهیم کرد و با حضور در دیگر مساجد این روند را ادامه می‌دهیم.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های محله‌محور به همراه رئیس اداره زیربنایی و مسئول اداره املاک در مسجدالاقصی اراک حضور پیدا کردیم و با بررسی نیازها و شنیدن صدای شهروندان، مقرر شد در کمترین زمان ممکن مشکلات آنها رفع شود.

وی افزود: ملاقات‌های مردمی در مساجد به شکل مداوم نیست، چراکه اعتقاد داریم در مرحله نخست پس از هر بار حضور در مساجد باید مطالبات مطرح و به آنها پاسخ داده شود، در غیر این‌صورت این روند بی‌نتیجه خواهد بود و مردم اعتماد خود به مدیریت شهری را از دست خواهند داد.

سرپرست شهرداری منطقه پنج اراک خاطرنشان کرد: پس از حضور در هریک از مساجد سطح منطقه، به منظور پاسخگویی به حداقل ۷۰ درصد از مطالبات مطرح شده اقدام خواهیم کرد و سپس با حضور در دیگر مساجد این روند را ادامه می‌دهیم.

رضایی اضافه کرد: مطالبات مطرح شده بیشتر پیرامون لکه‌گیری و آسفالت معابر، هدایت آب‌های سطحی، نظافت معابر و انتقال مشاغل مزاحم همچون مکانیکی‌ها از سطح شهر بوده است.

وی ادامه داد: مشاغل مزاحم در مناطق مسکونی علاوه بر ایجاد آلودگی‌های صوتی و بصری باعث شلوغی این محدوده‌ها نیز می‌شود و حرف شهروندان این است که چرا شهرداری طی سال‌های گذشته زیرساخت‌هایی را تأمین نکرده است تا این مشاغل از ابتدا در مکان مناسبی خارج از شهر فعالیت داشته باشند.

سرپرست شهرداری منطقه پنج اراک اضافه کرد: به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم شهرک خودرو احداث شده است، اما به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست، واحدهای این شهرک به دست دلالان افتاده است و صنوف نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

رضایی با اشاره به جایگاه ویژه مساجد در مدیریت شهری گفت: ما در معرفی کارکردهای مسجد کوتاهی کرده‌ایم، بر اساس استنباط از روایات مساجد در خدمات مرتبط با سیاست و مدیریت، علم و آگاهی، بیان حکیمانه، معیشت و اقتصاد، عبرت و میراث فرهنگی، تنظیم وقت و نظم، فرقان و ارزیابی و امنیت نقش ویژه‌ای دارد.

کد خبر 668635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.