برای اجرای برنامه هفتم توسعه در کنار دولت هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اجرای برنامه هفتم توسعه در کنار دولت هستیم، گفت: برنامه هفتم توسعه باید بتواند بعد از ۵ سال ما را به ثبات اقتصادی برساند.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در همایش روز بسیج اساتید که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ارایه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس، اظهار کرد: پیشرفت در ۶ برنامه توسعه گذشته در بهترین حالت ۳۰ درصد بود به گونه‌ای که اگر برنامه هم نمی‌نوشتیم و کار جاری خود را انجام می‌دادیم باز هم در همین وضعیت فعلی بودیم.

وی افزود: پای کار اجرای قانون در کنار دولت هستیم چراکه کار اصلی و سخت به عهده دولت است که بتواند برنامه هفتم توسعه را محقق کند. البته هرکجا نیاز به اصلاح داشت بدون وقت کشی اصلاحات لازم را انجام خواهیم داد.

قالیباف بسیج را تبلور عینی حضور سامان‌دهی‌شده مردم در همه امورات جامعه دانست و گفت: بخشی از این تشکل‌های مردمی اساتید دانشگاه هستند؛ جمعی که اینجا دور هم جمع شده‌ایم شهید چمرانی را الگوی خود قرار داده‌ایم، شهید چمرانی که در اوج تعهد و اخلاص بود، و با گفتار و رفتار و نهایتاً با تقدیم جان و خونش درستی راهش را اثبات کرد. چنین الگوی پیشروی ماست.

وی افزود: امروز در شرایط محیطی داخلی و خارجی کشور، مهم‌ترین هدف ما تحول اساسی در حکمرانی جامعه است. رهبر معظم انقلاب مبنای این تحول را فرمودند و امام (ره) نیز پیشروِ این تحول بود. همین نگاه تحولی بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد و باعث شد دفاع مقدس را با همۀ توطئه‌ها بگذرانیم، هدف ما تحول در عرصه‌های مختلف حکمرانی جامعه است.

قالیباف استقلال را مهمترین رکن نظام حکمرانی دانست و گفت: برای این استقلال باید تولیدکننده باشیم زیرا در غیراین صورت نمی‌توانیم استقلال خود را حفظ کنیم و به تبع آن نمی‌توانیم هویت و آزادی و دین خود را حفظ کنیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز در جایی که نیازمند تغییر و تحول هستیم حوزه حکمرانی است، افزود: حکمرانی نو یعنی مبتنی بر حقانیت انقلاب و اصالت جمهوری اسلامی و توجه به اینکه با ایمان و باور به نظریه مبانی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنیم اما بپذیریم که امروز در حوزه مربوط به قلمرو حکمرانی دچار چالش‌هایی هستیم و اگر این چالش‌ها را حل نکنیم روز به روز این چالش‌ها بیشتر می‌شود.

وی با یادآوری اینک نکته که در عرصه دفاع و امنیت به نقطه بازدارندگی در مقابل دشمنان رسیده‌ایم، گفت: در عرصه‌های دیگر هنوز نتوانسته‌ایم در حکمرانیِ خود به این قدرت بازدارندگی برسیم و از این نقاط دشمن ما را به چالش می‌کشد و چالش‌های جدی برای ما ایجاد می‌کند.

قالیباف نخبگان جامعه و استادان بسیجی دانشگاه را پیش قراولان جامعه برای تحول برشمرد و گفت: نوسازی نظام حکمرانی نیازمند کار عالمانه، فکورانه و جمعی است.

کد خبر 668561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.