اپلیکیشن‌های جمع‌آوری پسماند در تهران باید فعال شود

نایب رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اپلیکیشن‌های جمع‌آوری پسماند باید در این کلانشهر فعال شود، گفت: نقطه ایده‌آل دفن صفر زباله است، بنابراین باید این موضوع را به عنوان گفتمان مشترک فعالان حوزه پسماند گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز_چهارشنبه سی‌ویکم خردادماه_ در هفتادوهفتمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران که با حضور اعضای این کمیسیون در سازمان پسماند شهر تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین به‌منظور تسریع در جمع‌آوری پسماندها اظهار کرد: یکی از اقدامات ناپسند مدیریت قبلی سازمان پسماند توقف فعالیت اپلیکیشن‌های فعال حوزه جمع‌آوری پسماند بوده است.

وی با طرح این پرسش که آیا شیوه نظارت امروز نیز باید مانند شیوه نظارت سنتی ۳۰ سال گذشته باشد؟، افزود: نظارت بر عملکرد پیمانکاران نیز باید به‌صورت هوشمند انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در موضوع تفکیک زباله از مبدا توفیق‌های زیادی حاصل نشده و نتایج آن قابل قبول نبوده است.

وی با بیان اینکه انتظار این است که در قالب پروژه‌های هوشمندسازی، تفکیک زباله به صورت شایسته انجام شود، ادامه داد: در صورت استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی در جمع‌آوری زباله، شاهد تحول جدی در این حوزه خواهیم بود.

بابایی تصریح کرد: رویکرد برنامه‌ریزی پروژه‌ای جدید باید بر پایه حفظ و ارتقای محیط زیست باشد و هرچقدر پروسه بازیافت را تسریع کنیم، اقدام مهمی برای حفظ محیط زیست انجام داده‌ایم، هر کجا در حوزه توسعه پایدار محیط زیست در کشور و در سطح دنیا غفلت انجام دادند، تبعات آن را مشاهده کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقطه ایده‌آل دفن صفر زباله است، بنابراین باید این موضوع را به عنوان گفتمان مشترک فعالان حوزه پسماند گسترش دهیم.

کد خبر 668516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.