رویکرد شهر بریتانیایی برای رونق اقتصاد شبانه

توزیع کارت‌های هدیه، رویکرد جدید مدیران چیچستر در انگلستان برای رونق اقتصادی شبانه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران چیچستر به منظور تشویق مردم به حضور در مراکز تجاری در شب‌ها و به دنبال آن، رونق اقتصاد شبانه در نظر دارند کارت‌های هدایایی را میان آن‌ها توزیع کنند که تنها از ساعت پنج عصر به بعد قابل استفاده خواهد بود. این کارت‌ها برای حضور در مراکز تفریحی و فرهنگی نظیر سینما، رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی سالن‌های پیرایش نیز قابل استفاده است، با این حال مردم می‌توانند از آن‌ها تنها در مرکز شهر بهره بگیرند.

رونق اقتصاد شبانه

اقتصاد چیچستر نیز مانند سایر شهرهای جهان طی چند سال گذشته، به‌ویژه پس از انتشار ویروس کرونا، رکود چشمگیری را تجربه کرد که در این میان، خرید و فروش‌ها هنگام شب به حداقل رسید. مدیران شهر، به‌تازگی، برای حل این مشکل اقدامات متعددی را پیاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد تشویق مردم به حضور در بازار بیشترین اثربخشی را از خود نشان داده است و به همین دلیل برنامه‌ریزان تصمیم گرفته‌اند کارت‌های هدایا را به مردم اهدا کنند.

شهروندان چیچستر می‌توانند از کارت‌های هدایای خود مانند سایر کارت‌های اعتباری استفاده کنند به این شکل که به ازای قیمت هر خرید از اعتبار آن‌ها کم می‌شود. البته پیش از این نیز، یعنی در سال ۲۰۱۸ ساکنان شهر در طرحی مشابه، برای خریدهای شبانه خود کارت‌های اعتباری دریافت کردند، با این حال کارت‌های جدید از نوع دیجیتالی است و می‌تواند تعداد دفعات خرید را توسط افراد افزایش دهد.

البته برنامه‌ریزان چیچستر مدعی شده‌اند که توزیع کارت‌های هدیه تنها با هدف رونق اقتصاد شبانه انجام نخواهد شد، بلکه این افراد از اقدام خود هدف افزایش نشاط شهروندی را نیز در سر پرورانده‌اند. در واقع افرادی که کارت‌های هدیه را دریافت می‌کنند به استفاده از آن تشویق می‌شوند و از آن‌جا که بیشتر مراکز مشمول استفاده از این کارت‌ها را فضاهای تفریحی و فرهنگی تشکیل می‌دهد، حضور در این مکان‌ها به بهانه استفاده از کارت هدیه می‌تواند باعث افزایش نشاط شهروندان شود.

کد خبر 668503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.