وام مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان رسید

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم دو برابر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ جلسه شورای پول و اعتبار برگزار شد که یکی از مهم‌ترین مصوبات آن افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن بود.

محمدرضا فرزین، رئیس این شورا، در این رابطه اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد که سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم دو برابر شود.

به گفته وی در شهر تهران، این تسهیلات پیش از این برای هر یک از افراد ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان بود که اکنون این مبالغ دو برابر شده و در مجموع زوجین می‌توانند تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان وام برای خرید و ساخت مسکن دریافت کنند.

رئیس شورای پول و اعتبار همچنین اعلام کرده است که در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز مبلغ تسهیلات ساخت و خرید مسکن از ۱۶۰ میلیون تومان به ۳۲۰ میلیون تومان و برای زوجین به ۶۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آنطور که فرزین گفته است، اوراق حق تقدم مسکن که پیش از این فقط در بانک‌های تجاری و بانک مسکن عرضه می‌شد اکنون در همه بانک‌ها قابلیت عرضه داشته و امکان استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن برای همه بانک‌ها فراهم شده است.

گفتنی است شورای پول و اعتبار در بخش دیگری از تصمیمات خود در جلسه روز گذشته، مبلغ پوشش تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی که با تسهیلات جعاله در اختیار مردم قرار داده می‌شود را از ۸۰ به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش داد.

علاوه بر این، دستورالعمل وجوه اداره در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار اصللاح شد که منجر به تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خرد می‌شود.

کد خبر 668496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.