المپیک ۲۰۲۴ پاریس و احیای یک رسم بعد از ۱۲۴ سال

پاریس فرانسه قصد دارد با تبدیل رودخانه‌های شهر به محلی برای شنای علاقمندان تا سال ۲۰۲۵ به یک مقصد ساحلی در اروپا تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاریس میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ است؛ از این رو شهر اعلام کرد که شناگران در این بازی‌ها به جای استخرهای مشخص‌شده، در رودخانه محلی سن شنا خواهند کرد. سابقه چنین اقدامی در پاریس به سال ۱۹۰۰ بازمی‌گردد و اینک پس از ۱۲۴ سال قرار است احیا شود. رسم قدیمی شهر پس از احیا نیز پابرجا خواهد ماند و ساکنان پاریس می‌توانند یکسال پس از پایان بازی‌ها به‌راحتی در سن شنا کنند. هدف کلی پاریس از چنین اقدامی، بهبود کیفیت آب رودخانه به استانداردهای بکر است تا عموم مردم نیز بتوانند از غواصی و شنا در سن لذت ببرند.

بازی‌های ۲۰۲۴، پروژه احیای رودخانه سن پاریس را تسریع و به‌عنوان یک اهرم و کاتالیزور برای سرمایه‌گذاری روی آب با کیفیت پایدار، بهبود تنوع زیستی و کاهش آلودگی عمل کرده است. اقدامات مسئولان برای احیای رودخانه سن فراتر از فرصت شنا است و به بهبود کل اکوسیستم رودخانه منجر می‌شود.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس و احیای یک رسم بعد از ۱۲۴ سال

پاریس همچنین در حال شناسایی بهترین مکان‌ها برای استقرار دوش‌های حمام است که پس از شنا جهت استحمام مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بهترین تجربه را برای کاربران فراهم آورد.

تجزیه‌وتحلیل آب بر اساس مقررات اروپایی در حال اجرا، نتایج خوبی را از لحاظ کیفی نشان داده است اما مسئولان همچنان در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات موردنیاز هستند که رودخانه سن را به چشم‌انداز مطلوب تعیین‌شده می‌رساند.

اقدامات پاریس برای تبدیل سن به یک استخر بزرگ برای استفاده عموم و تبدیل پاریس به یک شهر ساحلی، در وهله اول شامل ممنوعیت قانونی تخلیه فاضلاب قایق‌ها در آب و تجهیز آن‌ها به امکانات اتصال برای تخلیه ضایعات در مکان‌های مشخص‌شده می‌شود. نیروگاه‌های فاضلاب منطقه نیز به سیستم‌هایی برای پاکسازی آب تخلیه‌شده در محیط طبیعی مجهز خواهند شد. پاریس در اقدامی دیگر به ارتقای تراکم پوشش گیاهی در امتداد رودخانه پرداخته است تا روان‌آب باران به روش‌های طبیعی جاری شود.

اقدامات پاریس برای احیای رودخانه سن تا همین لحظه نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است، چراکه حدود ۴۰ سال پیش، رودخانه سن چنان آلوده بود که تنها دو گونه حیات‌وحش در آن زنده مانده بودند. اما امروزه سن زیستگاه بیش از سی نوع ماهی است.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس و احیای یک رسم بعد از ۱۲۴ سال

کد خبر 668492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.