بولونیا، اولین شهر ایتالیا با محدودیت کامل سرعت

قانون محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت برای تردد شهروندان بولونیا در سراسر شهر تا پایان سال ۲۰۲۴، اعمال خواهد شد و بولونیا جایگاه اولین شهر ایتالیا برای اتخاذ این رویکرد را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیاده‌سازی طرح محدودیت سرعت در بولونیا تا یک سال آینده به کاهش قابل‌توجه ترافیک در شهر منجر خواهد شد و ایجاد خیابان‌هایی ایمن‌تر و زیست‌پذیرتر را به دنبال خواهد داشت. در این راستا، حداکثر سرعت تردد در تمام قلمرو شهر ۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و رانندگانی که این قانون را نقض کنند، مشمول پرداخت جریمه‌های سنگین خواهند شد. اگرچه طرح محدودیت ۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت در بولونیا پیش از این نیز در یکی از مناطق شهر پیاده شده بود، با این حال تا پایان سال ۲۰۲۴ هیچ شهروندی حق تردد در شهر را با سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر نخواهد داشت و اجرای آن، بولونیا را به اولین شهر ایتالیا در اتخاذ طرح محدودیت سرعت تبدیل خواهد کرد.

مدیران ادعا کرده‌اند که قانون محدودیت سرعت تنها در شاهراه‌های اصلی بولونیا اعمال نخواهد شد، بلکه ۹۰ درصد از معابر را در بر خواهد گرفت و تا پایان سال ۲۰۲۴ در سراسر شهر پیاده خواهد شد.

بولونیا، اولین شهر ایتالیا با محدودیت کامل سرعت

اجرای طرح محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر بر ثانیه در سراسر بولونیا

از آن‌جا که اعمال قانون محدودیت سرعت یک تغییر تاریخی و حتی فرهنگی به‌حساب می‌آید، بنابراین مستلزم اعمال اصلاحات تدریجی در رفتارهای شهروندان است که در این راستا، مدیران بولونیا در نظر دارند رویکردهایی طولانی‌مدت را برای اجرای نهایی آن طراحی کنند. برای این منظور، ابتدا کارشناسانی به مدت شش ماه برای افزایش آگاهی شهروندان به کار گرفته خواهند شد که موظف خواهند بود از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دانش مردم را از اهمیت کاهش سرعت تردد در شهر افزایش دهند. علاوه بر این، از ماه جولای تا سپتامبر، بیش از ۵۰۰ تابلوی عمودی و ۳۰۰ علائم رانندگی در سراسر شهر نصب خواهد شد که قوانین جدید رانندگی را به تصویر می‌کشد و پیروی از آن‌ها از یک ژانویه ضروری خواهد بود.

مدیران بولونیا ادعا کرده‌اند که تغییرات قابل‌توجهی را نیز در فضاهای عمومی و زیرساخت‌های شهری به‌وجود خواهند آورد تا از این طریق، بیشترین هماهنگی را بین محیط‌های شهری و قوانین محدودیت سرعت جدید ایجاد کنند.

کد خبر 668488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.