برگزاری جشن سرآغاز زندگی ۱۱۰ زوج اصفهانی به همت شهرداری منطقه ۲

جشن سرآغاز زندگی ۱۱۰ زوج اصفهانی به همت شهرداری منطقه دو اصفهان در سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با همکاری کمیته امداد امام (ره) و آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شامگاه امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ در جشن آغاز زندگی ۱۱۰ زوج اصفهانی، اظهار کرد: امروز، سالروز ازدواج سراسر نور امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است و برگزاری این مراسم با همکاری کمیته امداد امام (ره) و آستان قدس رضوی بسیار پسندیده است.

وی افزود: خدا را شاکریم که امشب در کنار مادران و پدران آینده این مرز و بوم هستیم که هر یک اولاد پاکی را به جامعه تحویل می‌دهند که مایه چشم‌روشنی آنها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدواریم خداوند به زندگی تمام نوعروسان و نودامادها، عزت، دوام، صحت، سلامتی و عاقبت به خیری عطا فرماید.

سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) یک فرصت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان است

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان نیز در ویژه برنامه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، گفت: سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) یک فرصت فرهنگ سازی در جامعه با هدف شروع زندگی و ازدواج آسان است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشن در چنین شبی، الگو قرار دادن زندگی و شخصیت این دو زوج آسمانی در تمام عرصه‌های زندگی برای استحکام بخشیدن به بنیان خانواده و ترویج ازدواج آسان است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در خصوص اهمیت جایگاه ازدواج در اسلام سخن به میان آورد و به ترویج فرهنگ ازدواج پایدار در بین جوانان و سادگی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تاکید داشت.

وی با اشاره به اینکه اهمیت تشکیل خانواده در اسلام و ترویج زندگی ساده و به دور از تجمل‌گرایی باید برای نسل جوان امروزی تبیین شود، تصریح کرد: سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) یک فرصت مناسب برای فرهنگ‌سازی در جامعه با هدف شروع زندگی بدون تجملات میان جوانان و اهمیت تشکیل خانواده در اسلام است.

صیرفی‌نژاد با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه (س) افزود: هیچ کلامی قادر به توصیف فضائل آن بانو نخواهد بود زیرا همه شئونات زندگی امیرالمومنین و فاطمه (س) الگو و اسوه است.

وی با بیان اینکه همسر داری، تربیت فرزند، ولایت پذیری و در یک کلام در همه ی زمینه‌ها برای زندگی آحاد بشر الگو و اسوه است، اضافه کرد: زندگی این دو بزرگوار با این شیوه به ما می‌آموزد که باید در همه شئونات زندگی خدا محوری و رضایت خدا سرلوحه زندگی باشد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: تلاش ما در این منطقه در راستای تشویق و ترویج ازدواج به موقع و موفق همراه با شناخت زوجین است و در فرهنگسراهای این منطقه برای گروه سنی در آستانه ازدواج کلاس‌های مرتبط برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، به مناسبت اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج زیباترین پیوند آسمانی حضرت علی (ع) با برترین بانوی جهان فاطمه زهرا (س) مراسمی باشکوه به میزبانی شهرداری منطقه دو و همت آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با استقبال پرشور شهروندان و با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد برگزار شد.

اجرای برنامه نمایش طنز، موسیقی، سرود و خطبه عقد یک زوج جوان و تبرک امام رضا (ع) توسط آستان قدس رضوی بخشی از این مراسم بود؛ اجرای برنامه تواشیح، موسیقی، مسابقه، اجرای سرود و نمایش طنز از جمله بخش‌های این برنامه بود.

کد خبر 668461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.