نصب دستگاه‌های GPS بر اتوبوس‌های درون‌شهری

شهردار قزوین از نصب ۱۵۰ دستگاه GPS روی اتوبوس‌های شهر خبر داد و گفت: این اقدام به منظور کنترل بیشتر مسیریابی رانندگان به‌طور لحظه‌ای، اصلاح انتخاب مسیر اشتباه، مدیریت بهینه و کنترل از راه دور، مشاهده همزمان اتوبوس‌های فعال، مشاهده مسیرهای طی شده قبلی و فعلی انجام شد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پروژه پیاده‌روسازی و بهسازی ضلع غربی خیابان راه‌آهن با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، اظهار کرد: این عملیات پیاده‌روسازی به منظور تأمین رفاه و ایمنی شهروندان در عبور مرور و زیباسازی سیما و منظر شهر در حال اجرا است.

وی افزود: عملیات پیاده‌راه ضلع غربی خیابان راه‌آهن به طول ۵۱۰ مترمربع با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال توسط معاونت عمرانی منطقه یک شهرداری قزوین طی مدت ۹ ماه اجرا خواهد شد.

شهردار قزوین با اشاره به بازپیرایی بازیگاه بوستان سردار خاطرنشان کرد: در ادامه طرح بازسازی و اصلاح بازیگاه بوستان‌ها و به منظور حفظ ایمنی، سلامت کودکان و ارائه خدمات مطلوب، تاب‌های زنجیری و دیگر وسایل بازی شکسته و معیوب بوستان سردار، تعمیر و اصلاح شد.

صباغی از نصب ۱۵۰ دستگاه GPS روی اتوبوس‌های شهر قزوین خبر داد و افزود: این اقدام به منظور کنترل بیشتر مسیریابی رانندگان به‌صورت لحظه‌ای، اصلاح انتخاب مسیر اشتباه، مدیریت بهینه و کنترل از راه دور، مشاهده همزمان اتوبوس‌های فعال و مشاهده مسیرهای طی شده قبلی و فعلی انجام شد.

شهردار قزوین گفت: بر این اساس، مسیریابی صحیح توسط رانندگان برای رسیدن به مقصد مورد نظر، تعیین مقصد پیش از حرکت اتوبوس و انتخاب بهترین مسیر برای رسیدن به آن و کنترل ترافیک شهری برای رفاه حال شهروندان فراهم شده است.

صباغی با بیان اینکه ۲۰۰ راننده اتوبوس با شرکت در کارگاه آموزش ایمنی، آتش‌نشان داوطلب می‌شوند، افزود: در این کارگاه ۲۰۰ راننده اتوبوس درون‌شهری شرکت می‌کنند و از بین آنها داوطلبان آتش‌نشان مشخص می‌شوند.

وی افزود: کارگاه آموزشی ایمنی داوطلبان آتش‌نشانی با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، دوم تیرماه در محل سالن اجتماعات دانشگاه علمی‌کاربردی شهرداری قزوین برگزار می‌شود.

شهردار قزوین از تخریب جدول بلوار پیامبر اعظم (ص)، جهت تعریض جاده خبر داد و گفت: این عملیات در ضلع شرقی بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل بیمارستان پاستور به سمت میدان قدس است.

صباغی گفت: عملیات رفع معارض برق در پروژه اتصال بلوار ابوترابی به پل امام رضا (ع) انجام شد.

وی افزود: معارض شامل دو اصله تیر برق بود که در مسیر کمربندی شرق و در محدوده پروژه اتصال بلوار آیت الله ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) قرار داشت.

شهردار قزوین ادامه داد: با همکاری امور برق جنوب شرکت توزیع نیروی برق، تیرهای قدیمی جمع‌آوری و تیرهای جدید در مکان مناسب که به تأیید کارشناسان مربوطه رسیده بود، نصب شد.

صباغی افزود: تیرهای برق مذکور مربوط به شبکه ۲۰ کیلوولت است که علاوه بر تأمین برق پروژه احداثی در این محدوده، برق مورد نیاز چاه آب موجود جهت آبیاری باغستان سنتی را فراهم می‌کند.

وی از احداث دوربرگردان در بلوار انقلاب واقع در شهرک کوثر خبر داد و گفت: این عملیات در راستای تردد آسان خودروها، ایمنی مسیر و رفاه حال شهروندان در دستور کار شهرداری است.

شهردار قزوین گفت: عملیات ترمیم و مرمت جداول در سطح معابر اصلی و فرعی ناحیه مهدیه با هدف هدایت مناسب آب‌های سطحی و زیبایی بصری چهره شهر، جداول فرسوده بلوار شهید چگینی تخریب و نصب مجدد آن در حال انجام است.

کد خبر 668457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.