قهرمان المپیک، کشتی کامبوج را متحول کرد

کمیل قاسمی که دو مدال طلا و نقره المپیک را برای ایران به‌دست آورده موفق شد به‌عنوان سرمربی همراه با تیم ملی زیر ۲۳سال کامبوج، دستاوردهایی تاریخی رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های کشتی زیر ۲۳ سال آسیا بیستم تا بیست‌وهشتم خردادماه سال جاری در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ملی کشتی آزاد کامبوج توانست با سرمربی‌گری کمیل قاسمی برای نخستین‌بار در طول تاریخ ورزش این کشور به مدال برنز این رقابت‌ها در وزن ۱۲۵ کیلوگرم دست یابد.

صفحه رسمی شورای کشتی آسیا با انتشار ویدیویی از مربی‌گری کمیل قاسمی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و رضا یزدانی دارنده دو مدال طلا و دو برنز کشتی آزاد جهان، آن‌ها را قهرمانان افسانه‌ای کشتی ایران خطاب کرده بود.

کشتی‌گیران کامبوجی پیش از این نیز با هدایت قاسمی در رقابت‌های جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۲۳ خوش درخشیدند و با کسب پنج مدال طلا، چهار نقره و ۱۱ برنز صاحب نتایج چشم‌گیری شدند. کشتی کامبوج با حضور کمیل قاسمی رشد و اعتلای قابل ملاحظه‌ای داشته تا جایی که نتایج کسب شده در رقابت‌های مختلف، برای ورزش این کشور بی نظیر و تاریخی بوده است.

کمیل قاسمی دارنده دو مدال طلا و نقره المپیک و نایب‌قهرمان کشتی آزاد جهان حدود دو سال است علاوه بر اینکه به عنوان سرمربی تیم کشتی کامبوج فعالیت می‌کند در جنوب شرق آسیا نیز مشغول آموزش به کشتی‌گیران و مربیان این منطقه است. قاسمی همچنین به‌عنوان یکی از مربیان صاحب سبک در کشتی به عنوان مدرس اتحادیه جهانی کشتی نیز مشغول به فعالیت است.

کد خبر 668395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.