زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته جهان + تصاویر

زیباترین عجایب طبیعی جهان که ناشناخته باقی مانده‌اند و کمتر کسی از وجود آنها خبر دارد، شامل سواحل سیاه، دریاچه ناترون، دره آنتلوپ، ساحل ناپالی و حفره آبی بلیز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبیعت، یک منبع انرژی پایان‌ناپذیر و قدرتمند است که نمی‌توان آن را به‌طور کامل درک کرد. بیشتر افراد با جاذبه‌های قله اورست و دره زیبای گرند کانیون آشنا هستند، اما شگفتی‌های طبیعی زیادی در جهان وجود دارد که به همان اندازه اعجاب‌انگیز، اما ناشناخته هستند. این مکان‌ها که هریک به‌نوعی باعث حیرت شما خواهند شد، ارزش یک بار دیدن را دارند. از آنجا که یکی از مهم‌ترین اهداف گردشگری، کشف دنیای ناشناخته است، چنین جواهرات پنهانی، جذابیت‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارد و تجربه سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی را برای آنها رقم می‌زند. در ادامه به معرفی زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته می‌پردازیم:

سواحل سیاه

سواحل ماسه‌ای سیاه ایسلند، صحنه‌ای عجیب و غریب از یک فیلم فانتزی حماسی را به تصویر می‌کشد. این سواحل، چشم‌اندازی تاریک و مسحورکننده از امواج آبی عمیقی که روی شن‌های سیاه زغال‌سنگ فرومی‌ریزند، ایجاد می‌کنند. سواحل شگفت‌انگیز اسکاتلند، رنگ تیره خود را از منشأ آتشفشانی وام می‌گیرند. در واقع گدازه یک آتشفشان خاموش به ساحل می‌ریزد و در مواجه با آب سرد دریا، سنگ بازالت تولید می‌شود. سپس سنگ فرسایش پیدا می‌کند، به‌تدریج به قطعات کوچک‌تر تجزیه می‌شود و در نهایت ماسه‌های سیاه را تشکیل می‌دهد.

زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته جهان+ تصاویر

دریاچه ناترون

هنگامی که برای نخستین بار به دریاچه ناترون نگاه می‌کنید، احساس می‌کنید که یک منبع آبی از سیاره بیگانه است که به‌طور تصادفی در قاره آفریقا فرود آمده است. این دریاچه که یکی از خیره‌کننده‌ترین و کم‌شناخته‌شده‌ترین عجایب طبیعی جهان محسوب می‌شود، رنگ قرمز متمایز با محتوای قلیایی بالا دارد. دمای آب این دریاچه، به‌گونه‌ای است که امکان زندگی کردن در آن برای اکثر حیوانات و گیاهان وجود ندارد. رنگ قرمز دریاچه ناترون به دلیل سیانوباکتری‌ها است که شاخه‌ای از باکتری‌ها با رنگدانه‌های قرمز به‌شمار می‌روند. محتوای قلیایی این دریاچه نیز از چشمه‌های آب گرم اطراف که سرشار از مواد معدنی است، سرچشمه می‌گیرد.

زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته جهان+ تصاویر

دره آنتلوپ

دره آنتلوپ (Antelope Canyon)، یکی دیگر از عجایب طبیعی جهان است که در ایالت آریزونا آمریکا قرار دارد. این دره شگفت‌انگیز از تشکیلات زمین شناسی منحصربه‌فرد و صخره‌های رنگی زیبا تشکیل شده است و یکی زیباترین مناظری است که می‌توانید در طول زندگی خود شاهد آن باشید. دره آنتلوپ دارای گذرگاه‌های باریک و پیچ در پیچ است که به مرور زمان ایجاد شده است. دیواره‌های دره، صاف و منحنی هستند و الگوها و بافت‌های زیبایی در صخره‌ها حک شده‌اند. همچنین تضاد بین روشنایی و تاریکی با حرکت رو به جلو تشدید می‌شود و اشکال صاف و منحنی دیواره‌های دره را برجسته می‌کند. شکل‌های عجیب صخره‌ها که رنگ آنها با تابش نور آفتاب در ساعات مختلف روز تغییر می‌کند و نوری که از شکاف این صخره‌ها به داخل می‌تابد، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از رنگ‌های قرمز و نارنجی تا آبی و بنفش آرام را جلوی چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و منظره‌ای فراموش‌نشدنی برای آنها فراهم می‌کند.

زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته جهان+ تصاویر

ساحل ناپالی

ناپالی، یکی از زیباترین سواحل هاوایی است که اطراف آن را صخره‌های سرسبز، در اطراف آب‌های فیروزه‌ای درخشان تشکیل می‌دهد و صحنه رویایی را خلق می‌کند که فراموش کردن آن دشوار است. پارک ساحل ناپالی نیز مجموعه‌ای از زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت را به نمایش می‌گذارد و گردشگران می‌توانند در آن سرگرمی‌های زیادی مانند قایق‌رانی، غواصی و دیگر تفریحات آبی را امتحان کنند. مناظر ساحل ناپالی برای بعضی از بازدیدکنندگان آشنا است، زیرا آنها را در فیلم‌های سینمایی دیده‌اند. اگرچه از طریق دریا می‌توان به این شگفتی طبیعی دسترسی داشت، به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود یک تور هوایی رزرو کنند تا ساحل ناپالی را با تمام شکوه و عظمت آن تماشا کنند.

زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته جهان+ تصاویر

حفره آبی بلیز

این حفره آبی بزرگ که در در سواحل بلیز قرار دارد، از دور مانند یک پرتال جادویی به نظر می‌رسد. آب کریستالی شفاف و سایه‌های مختلف آبی که در مرکز گودال، تیره می‌شود، کیفیتی ماورایی برای آن ایجاد می‌کند. قطر حفره آبی بلیز، بیش از ۳۰۰ متر و عمق آن بیش از ۱۲۰ متر است. این حفره که یکی از بزرگترین و عمیق‌ترین فروچاله‌های زیر آب دنیا محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار سال پیش در آخرین عصر یخبندان، به دلیل غرق شدن یک غار آهکی بزرگ و فروریختن سقف، به دلیل بالا آمدن آب سطح دریا شکل گرفت. حفره آبی بزرگ، مکان محبوب غواصان است و امکان شنا کردن در آب‌های شفاف همراه با گونه‌های کمیاب را برای آنها فراهم می‌کند.

زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته جهان+ تصاویر

پارک ملی یلوستون

پارک ملی یلوستون که در سال ۱۸۷۲ ساخته شد، قدیمی‌ترین پارک ملی آمریکا و جهان به شمار می‌رود. این پارک ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد و مجموعه‌ای بی‌نظیر از ۱۰ هزار آبفشان در آن یافت می‌شود که بسیاری از آن‌ها بخار آب گرم از خود ساطع می‌کنند. معروف‌ترین چشمه این پارک، Old Faithful نام دارد که آب را تا ارتفاع ۱۸۵ فوتی، طی یک برنامه منظم به هوا پرتاب می‌کند. پارک ملی یلوستون، یک منطقه طبیعی بکر به‌شمار می‌رود که گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی در آن وجود دارد و مناظر طبیعی و چشمه‌های آب گرم، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته جهان+ تصاویر

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ (Ha Long)، یکی از پربازدیدترین نقاط ویتنام است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز دیده می‌شود. این خلیج باشکوه که از حدود ۱۶۰۰ جزیره سنگ آهکی تشکیل شده است، یک شگفتی طبیعی بی‌نظیر به‌شمار می‌رود و قطعه‌ای از بهشت است که نباید آن را از دست داد. هنگامی که به خلیج هالونگ نزدیک می‌شوید، چشم‌اندازی از جزایر کوچک، درختان سر به فلک کشیده و و آب زمردین را خواهید یافت، به‌طوری‌که احساس می‌کنید یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان را دیده‌اید. بهترین زمان بازدید از این شگفتی طبیعی از ماه اکتبر تا آوریل و در فصول سردتر سال است. غارها و جزایر سنگی آهکی از جذابیت‌های بی‌نظیر خلیج هالونگ محسوب می‌شود.

زیباترین عجایب طبیعی ناشناخته جهان+ تصاویر

کد خبر 668389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.