لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه برق در همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مصرف بالای انرژی به‌ویژه برق در کشور و استان همدان گفت: در مصرف انرژی باید صرفه‌جویی داشته باشیم و با مقایسه وضعیت برق در کشورهای اطراف و کشور ایران قدردان ثبات تولید انرژی برق و زحمات تمام فعالان در این عرصه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ در بازدید اعضای شورا از نیروگاه شهید مفتح با اشاره به زحمات کارکنان این نیروگاه در راستای تولید برق، اظهار کرد: برنامه‌ها و تدابیر بسیار اثرگذاری به این منظور و جلوگیری از بروز مشکلات در این حوزه از سوی مدیران این بخش در همدان اندیشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت نیروگاه شهید مفتح از قبل مطالبی مبنی بر دلیل خشکسالی منطقه به علت فعالیت نیروگاه در اذهان وجود داشته است، افزود: البته این موضوع کاهش یافته و وظیفه ما نیز روشنگری مردم و تبیین در این خصوص است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص اینکه تب انتقادها از نیروگاه شهید مفتح مبنی بر دلیل خشکسالی منطقه، بسیار کم شده است، گفت: این امر به دنبال استفاده نیروگاه از پساب بوده است و مردم نیز کاهش نزولات و خشکسالی در این مسئله را درک می‌کنند.

وی با اشاره به مصرف بالای انرژی به‌ویژه برق در کشور و استان همدان تصریح کرد: در مصرف انرژی باید صرفه‌جویی داشته باشیم و با مقایسه وضعیت برق در کشورهای اطراف و کشور ایران قدردان ثبات تولید انرژی برق و زحمات تمام فعالان در این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: توجه به برنامه‌های آینده، تولید برق یک محصول استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود، به‌عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر در بحث استفاده بهینه از برق و توصیه این مهم به شهروندان و در حوزه مدیریت شهری، مسئولیت داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: اعتقاد بر آموزش در بحث استفاده بهینه از انرژی به‌ویژه برق داریم و لازم است از محل بودجه آموزش شهروندی در این رابطه برنامه‌هایی داشته باشیم.

مسگریان با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف برق موجب می‌شود از قطعی‌های احتمالی مصون باشیم، با افزایش مصرف برق به‌ویژه در فصل گرم سال، امسال دولت نیز با توجه به این موضوع و به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، ساعت آغاز به کار ادارات را به شش صبح موکول کرده است.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته در استفاده از انرژی بسیار دقیق و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند، لذا این امر را باید الگو قرار دهیم تا از هدر رفت انرژی جلوگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در بازدید از بخش مدیریت نیروگاه و در جمع کارکنان این بخش اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر به نمایندگی از شهروندان همدانی قدردان زحمات و تلاش‌های تمام فعالان در این حوزه هستند و امیدوارم بتوانیم پیام‌رسان خوبی نیز برای کاهش مصرف برق باشیم.

کد خبر 668377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.