هدف بسیج اساتید خدمت‌رسانی در کنار دولت خدمتگزار است

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: هدف این سازمان خدمت‌رسانی در کنار دولت خدمتگزار است و با ظرفیت علمی بالایی در کنار دولت قرار دارد، در این راستا بخش‌هایی از استانداری اصفهان همکاری خوبی با سازمان بسیج اساتید داشته است.

محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف سازمان بسیج اساتید با نگاه به پژوهش نافع است، بدین معنی که سیاست این سازمان در راستای انجام فعالیت‌هایی است که نفعی برای مردم و جامعه داشته باشد، لذا دغدغه بسیج اساتید حرکت به‌سمت مسیری بوده که ظرفیت علمی اساتید دانشگاه در راستای منفعت جامعه و مردم باشد، بنابراین بسترسازی این موضوع با بسیج اساتید است.

وی با اشاره به نگاه بسیج اساتید به‌ویژه در همراهی با دولت مجری افزود: ظرفیت بستر علمی و فضاسازی اندیشه‌ورزی را باید به‌گونه‌ای برای دولت فراهم کنیم که بتواند از این ظرفیت علمی در اجرا به نحو احسن استفاده کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: راهبرد حل مسائل برای پیشبرد اهداف خود در این حوزه و برای این موضوع نوشتن بسته سیاستی است.

هدف بسیج اساتید خدمت‌رسانی در کنار دولت خدمت‌گذار است

وی ادامه داد: تاکنون ۳۱ مسئله شناسایی شده که بر اساس اولویت‌بندی برای این مسائل سند نوشته شده و برای مسئولان ذی‌ربط ارسال شده است؛ برای مثال در سال جاری از سند عفاف و حجاب رونمایی خواهد شد، چراکه امسال مهمترین دغدغه ما در دانشگاه این مسئله است.

باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ سند با پشتوانه علمی تهیه شده است که سه مورد از آن به مسئله آب مربوط می‌شود، گفت: هدف بسیج اساتید خدمت‌رسانی در کنار دولت خدمتگزار است و این سازمان با ظرفیت علمی بالایی در کنار دولت قرار دارد، در این راستا بخش‌هایی از استانداری اصفهان همکاری خوبی با سازمان بسیج اساتید داشته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: در مجموعه امور کل روستایی استانداری اصفهان نیز ۳۱ مسئله در حوزه روستایی شناسایی شده است و هر هفته نمایندگان بسیج اساتید در روستاها در حال کمک هستند.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در این موضوع برگزاری کرسی‌های علمی-ترویجی است و سازمان بسیج اساتید برای هر مسئله‌ای کرسی‌های مختلفی تعریف کرده است، به عنوان مثال برای مسئله حجاب، ۱۰ کرسی با همراهی سه دهیار تعریف شده است، چراکه اگر این تعریف تنها از جانب اساتید باشد، با نگاه دانشگاهی صورت می‌گیرد که با هدف این سازمان مغایر است.

باقری اضافه کرد: هفته گذشته نشست مشترکی بین کارآفرینان بخش شرق اصفهان با حضور مدیر کل حوزه استاندار و با محوریت اساتید این سازمان در جلسه با نگاه جذب جوانان شهرستانی و روستایی برای آماده‌سازی در انجام اموری که در راستای خدمت به جامعه و مردم باشد، برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: درواقع با این کار ظرفیت‌ها را از شهرها به روستاها منتقل و در آنجا ظرفیت‌سازی و بسترسازی می‌کنیم.

وی با اشاره به نگاه سازمان بسیج اساتید در خصوص طرح‌هایی که به‌عنوان حل مسئله موجود است، افزود: ظرفیت پژوهش نافع این طرح‌ها را باید ایجاد کنیم و مطالبه ما از دولت نیز همین است.

هدف بسیج اساتید خدمت‌رسانی در کنار دولت خدمت‌گذار است

باقری با اشاره به وضعیت اندیشکده‌ها گفت: در این اندیشکده‌ها ظرفیت اجرایی و علمی بالایی برای حل مسئله وجود دارد که خروجی آن برگزاری سه کرسی هدف‌دار با مدیریت افکار عمومی یا مدیریت مدافع سازمان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: در این حوزه در چارچوب ظرفیت‌های علمی گروه‌های حل مسئله، تعدادی از اساتید در کنار یکدیگر با ظرفیت علمی بالا گردهم می‌آیند که خروجی آن یا تهیه پایان‌نامه بوده است، همچنین در آن دغدغه‌های اساتید سازمان بسیج بیان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چندین ایده از مجموع این تیم‌ها و حلقه‌ها خارج می‌شود و به اندیشکده‌های علمی و راهبردی می‌آید تا در این مجموعه پرورش پیدا کند.

باقری تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۱۱ اندیشکده در حال احداث است، چراکه نگاه سازمان در این حوزه توسعه کیفی است.

وی با اشاره به حوزه جهاد تبیین خاطرنشان کرد: دوره‌های تخصصی این حوزه در حال برگزاری است. درواقع نگاه و حرکت سازمان بسیج اساتید به‌ویژه در حوزه جهاد تبیین باید برنامه‌ریزی شده باشد و به هیچ‌وجه رها نشود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه جهاد تبیین نباید یک حرکت و منحصر به برگزاری یک جلسه باشد، گفت: این دوره باید یک دوره بازیابی است و اطلاعات در این حوزه نسبت به دوره‌های قبل جامع‌تراست، از این‌رو مقرر شد تا هر هفته جلسات تبیین جهاد در قالب نشست‌های تخصصی به‌طور منظم برگزار شود.

وی با اشاره به اتفاقی که در دولت جدید و در فضای فعلی دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است، افزود: مدیران فعلی مدعی حرکت انقلابی و بسیجی بودن هستند که این فضا با فضای حاکم در دولت‌های قبلی متفاوت است و در فضای اجرای برنامه‌های بسیج اساتید نیز بعضی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه اصفهان، دانشگاه علمی‌کاربردی، پیام‌نور و فنی‌وحرفه‌ای حرکت‌های خوبی را انجام داده است که البته بیشتر برنامه‌ها با محوریت دانشگاه اصفهان انجام می‌شود.

باقری اضافه کرد: در عین حال انتظار بسیج اساتید از رؤسای دانشگاه‌ها بسیار بالا است و امیدواریم تمام این اهداف با همراهی و همکاری این مراکز علمی محقق شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به برگزاری اردوی راهیان علم و فناوری در کنار راهیان نور با هدف انسجام و وحدت بین دانشجویان و اساتید دانشگاه گفت: این اردوها با هدف شناسایی فضاها توسط اساتید در کنار دانشجویان برگزار می‌شود.

کد خبر 668356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.