نجات ۴۳۶ نفر حبس‌شده در آسانسور از ابتدای سال‌ جاری تاکنون

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری، ۴۳۶ نفر از داخل آسانسورها نجات یافتند، گفت: قطع برق با ۱۱۵ مورد، نقص فنی در سیستم آسانسور و سرویس‌نکردن آن ۹۰ مورد و استفاده بیش از حد ظرفیت دستگاه ۳۵ مورد از حوادث را تشکیل می‌دهد.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۰ مورد حادثه آسانسور و حبس‌شدن افراد در آن به اطلاع سازمان آتش‌نشانی رسیده است و همکاران در راستای نجات افراد، اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۴۳۶ نفر از داخل آسانسورها نجات یافتند، افزود: قطع برق با ۱۱۵ مورد، نقص فنی در سیستم آسانسور و سرویس نکردن آن ۹۰ مورد و استفاده بیش از حد ظرفیت دستگاه ۳۵ مورد از حوادث را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۴۴۴ مورد حادثه و در سال گذشته ۱۴۰۶ مورد حادثه محبوسی در آسانسور گزارش شده است که با توجه به کاهش قطعی برق در ۱۴۰۱، آمار کاهشی را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم رعایت موارد ایمنی در استفاده از آسانسور، ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم ظرفیت مجاز تعداد مسافر و وزنی آسانسور را رعایت کنند و زمانی که با قطع برق مواجه و آسانسور بین طبقات متوقف می‌شود، ضمن حفظ خونسردی، به یاد داشته باشند که اتفاق خاصی رخ نخواهد داد؛ آنها باید با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند تا آتش‌نشانان در اسرع وقت برای امدادرسانی اعزام شوند.

مطلبی با بیان اینکه تنها نگرانی آتش‌نشانی در حوادث محبوسی در آسانسور، برای افرادی است که مشکل قبلی دارند که تاکنون مورد خاصی وجود نداشته است، تاکید کرد: سیستمی تحت عنوان «بلک اوت Black out» توسط اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته اجرا می‌شود که مکانیزم آن اینگونه است که در زمان قطع شدن برق، باتری اضطراری یا سیستم UPS وارد مدار شده و کابین را به نزدیک‌ترین طبقه می‌رساند و در باز می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای سیستم بلک اوت، تعداد حوادث محبوسی در آسانسورها کاهش چشم‌گیری خواهد داشت، گفت: شماره تماس ۱۲۵ در اختیار تمام شهروندان است و آن‌ها می‌توانند برای دریافت مشاوره و راهنمایی در این مورد تماس بگیرند.

کد خبر 668349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.