علاج بیکاری جامعه، هدایت صحیح دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: علاج قطعی در بحث درمان بیماری و مشکل بیکاری جامعه، هدایت صحیح دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و مهارتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد بنی‌لوحی امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ در اختتامیه جشنواره مهارتی رشته‌های هنرهای تجسمی، طراحی و دوخت پوشاک و طراحی وب‌سایت فروش اظهار کرد: رسالت کنونی ما در آموزش و پرورش هدایت صحیح دانش‌آموزان است که یکی از این هدایت‌های صحیح، هدایت به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی است.

وی افزود: امروز باید هر دانش‌آموز ایرانی یک مهارت بیاموزد، نه تنها در هنرستان‌ها بلکه در مدارس عادی هر دانش‌آموز باید یک مهارت فراگیرد؛ پیش‌تر طرح‌هایی تجربه شده اما اکنون وزارت آموزش و پرورش در حال طراحی شیوه‌نامه‌ای است که بتوان در مدارس به هر دانش‌آموز یک مهارت آموزش داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: علاج قطعی در بحث درمان بیماری و مشکل بیکاری جامعه، هدایت صحیح دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و مهارتی است؛ نمی‌توانیم دولت‌ها را برای اینکه نتوانستند اشتغال ایجاد کنند، متهم کنیم، اما باید دولت‌ها را به این متهم کرد که نتوانستند دانش‌آموزان را به سمت خوب تحصیل کردن، سوق دهند.

وی ادامه داد: در طول‌های سال‌های اخیر نسبت به موضوع مسابقات و جشنواره‌ها به دلیل مشکلاتی از جمله شیوع کرونا و منابع محدودی که وجود داشت، کم‌لطفی صورت گرفت، اما امسال با همکاری ویژه بین اداره فنی‌وحرفه‌ای، مدیران هنرستان‌ها و مجموعه‌های دیگر از جمله دانشگاه علمی‌کاربردی اتفاقات خوبی رقم خورد.

بنی‌لوحی خاطرنشان کرد: تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره برنده هستند، چراکه رشته مورد علاقه خود را انتخاب و این در جشنواره شرکت کرده‌اند و در راستی‌آزمایی پیروز شده‌اند.

کد خبر 668311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.