بازگشایی قفل گذر «آقا نورالله نجفی» با همکاری ۳ نهاد

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معتقدم به همان اندازه‌ای که آثار تاریخی ارزشمند است، شهروندان نیز ارزشمند هستند، لذا سعی کردیم با سرعت‌بخشی به پروژه گذر آقا نورالله نجفی، قفل آن را باز کنیم که این اقدام با همکاری کمیسیون ماده ۵ و اداره کل میراث فرهنگی انجام شد.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با آغاز فعالیت دوره ششم مدیریت شهری اصفهان، دریافتیم یکی از نقاطی که برای شهروندان آسیب‌زا بوده، گذر آقا نورالله نجفی است.

وی افزود: در این راستا چند مرتبه بازدید از این گذر انجام شد و مشاهده کردیم که نازیبایی در نزدیک‌ترین نقطه به زیباترین میدان تاریخی جهان وجود دارد و به‌ویژه در ایامی که گردشگران در نصف‌جهان حضور دارند، با پهنه‌ها و ناهمنجاری‌های نازیبایی مواجه می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سعی کردیم طرحی درخور بافت تاریخی و آثار ارزشمند میراث فرهنگی تصویب شود، لذا با تأکیدات و پیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی آن آغاز شد و در حال حاضر بخش بازآفرینی بدنه گذر آقا نورالله نجفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مبلمان شهری این گذر تا حد زیادی تکمیل شده و کف‌سازی آن نیز در حال انجام است و حداکثر تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد، تاکید کرد: سرمایه‌های تاریخی شهر اصفهان، گوهر بی‌بدیلی است که شهروندان و مسئولان باید بیشتر قدر آن را بدانند، زیرا گردشگران برای بازدید از مکان‌های تاریخی به اصفهان سفر می‌کنند.

میرباقری گفت: در کنار ارزشمندی آثار تاریخی، شهروندان قرار دارند و مسئولان باید علاوه بر دانستن ارزش مکان‌های تاریخی، به گونه‌ای اقدام کنند که رعایت حال شهروندان را داشته باشند، اما گاهی مدیران یکی از این موارد را فراموش می‌کنند.

وی تاکید کرد: معتقدم به همان اندازه‌ای که آثار تاریخی ارزشمند است، شهروندان نیز ارزشمند هستند، لذا سعی کردیم با سرعت‌بخشی به پروژه گذر آقا نورالله نجفی، قفل آن را باز کنیم که این اقدام با همکاری کمیسیون ماده ۵ و اداره کل میراث فرهنگی انجام شد.

کد خبر 668309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.