دریافت مجوز ملاک‌های زیست‌محیطی توسط شورای ششم پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای ششم پایتخت برای نخستین‌بار و به عنوان تنها شورای اسلامی شهر کشور ملاک‌ها و معیارهای زیست‌محیطی خود را اعلام کرده و مجوز گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ در یکصدوپنجاه‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان مدیریت بحران و سازمان ورزش برای واگذاری سوله‌های مدیریت بحران اظهار کرد: برخی افراد منافعی داشتند و مخالف این واگذاری بودند، لذا در حال فضاسازی‌هایی می‌کنند مبنی بر اینکه با این واگذاری فضای ورزشی بانوان کم می‌شود، این در حالی است که این تفاهم‌نامه نه‌تنها منجر به تعطیلی ورزش بانوان نمی‌شود، بلکه امکان استفاده از سوله‌ها برای بانوان فراهم خواهد شد.

وی افزود: مورد بعدی مربوط به تشکیل ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد است که امیدواریم همچون گذشته نسبت به برگزاری جلسات، اصلاح فرآیندها و توجه ویژه به شفافیت در دستور کار باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: چندی پیش در نطق پیش از دستور نسبت به تشکیل نشدن این ستاد گلایه کرده بودم و امروز جا دارد بابت صدور و امضای احکام اعضای این ستاد از شهردار تهران تشکر کنیم، البته انتظار می‌رود این ستاد نسبت به برگزاری جلسات مانند قبل و اصلاح فرایندها و توجه ویژه به موضوع شفافیت اقدام کند.

وی تصریح کرد: این موضوعات نشان می‌دهد گلایه‌های اعضای شورا توسط شهردار تهران شنیده می‌شود و نسبت به اصلاح و رفع نقایص اقدام می‌کنند.

صادقی افزود: البته من تذکری نیز به شهرداری دارم از این بابت که شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه برنامه عملیاتی در کاهش تورم و افزایش تولید ظرف یک ماه به شورا بود اما این یک ماه منقضی شده است، لذا درخواست می‌کنم هرچه سریع‌تر این لایحه به شورا ارائه شود.

وی گفت: در جلسه روز پنج شنبه شورای عالی استان‌ها، ملاک‌ها و معیارهای بند ۵ ماده (۱) حفظ باغات مطرح و مصوب شد و پس از طی مراحل قانونی، از شنبه هفته آینده قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورای ششم پایتخت برای نخستین‌بار و به عنوان تنها شورای اسلامی شهر کشور ملاک‌ها و معیارهای زیست‌محیطی خود را اعلام کرده و مجوز گرفته است.

کد خبر 668303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.