استمرار طرح زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از استمرار طرح زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در محدوده این منطقه خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده این سگ‌ها با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا اکیپ مربوطه در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این سگ‌ها اقدام کنند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت کشور از سال ۱۳۸۷، طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد پیشنهاد و تدوین شده است، اظهار کرد: امروزه توجه به بهداشت شهری و سلامت شهروندان و محیط زیست شهر امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و در اولویت برنامه‌های خدمات شهری شهرداری قرار دارد.

وی از استمرار طرح زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب خبر داد و افزود: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم از وظایف شهرداری‌ها است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بدون صاحب با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا اکیپ مربوطه در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این سگ‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: در منطقه پنج شهرداری اصفهان با عقد قرارداد با پیمانکار و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مرکز حامیان حیوانات از ابتدای سال جاری زنده‌گیری و جمع‌آوری حیوانات ولگرد و طعمه‌گذاری برای حیوانات موذی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

کارگر با بیان اینکه تعداد ۵۸ قلاده سگ بدون صاحب از ابتدای سال جاری با هزینه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان زنده‌گیری، انتقال و عقیم‌سازی شده است، گفت: طبق دستورالعمل اجرایی، کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب به پناهگاه منتقل و در این مکان پس از واکسیناسیون و انگل‌زدایی آماده عقیم‌سازی و پس از آن پلاک‌کوبی می‌شوند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیشترین تجمع سگ‌های بدون صاحب در سپاهان‌شهر، کوی سپاهان، کوی امام جعفر صادق (ع) و شهدای صفه است، گفت: همکاری نکردن حامیان حیوانات مهمترین مشکل در جمع‌آوری این سگ‌ها است، حتی هنگام زنده‌گیری آنها با مخالفت این گروه روبه‌رو می‌شویم که این دلسوزی‌های بی‌مورد در فعالیت ما خلل وارد می‌کند.

کد خبر 668288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.