مشکلات محلات مسعودیه و رضویه هرچه سریع‌تر باید رفع شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکلات در محلات مسعودیه و رضویه به قوت قبل باقی مانده است، گفت: مشکلات این دو محله که در حریم منطقه ۱۵ قرار دارد، هرچه سریع‌تر باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد علوی امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ در یکصدوپنجاه‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: موضوعات و مشکلات بسیاری از محلات تهران همچون شوش و نفرآباد در حال رفع شدن است و رونق ساخت‌وساز به این محلات نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلات در محلات مسعودیه و رضویه به قوت قبل باقی مانده است، افزود: مشکلات این دو محله که در حریم منطقه ۱۵ قرار دارد، هرچه سریع‌تر باید رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هنگام تصویب طرح جامع در سال ۱۳۸۶، موضوع تعیین محدوده شهر تهران به‌ویژه در قسمت جنوب شرقی آن و در محدوده کنونی محلات رضویه و مسعودیه صرفاً بر اساس مستحدثات موجود و بدون توجه به طرح‌های شبکه بزرگراهی و تفکیکی که حتی قبل از آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن انجام و به تأیید شهرداری تهران رسیده، تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از این اراضی تفکیک شده توسط سازمان ملی زمین و مسکن به افراد با تمکن مالی پایین واگذار شده است، به‌گونه‌ای که این افراد برای خرید این اراضی تمام پس‌انداز خود را صرف کرده‌اند.

علوی خاطرنشان کرد: عبور خط محدوده از این اراضی موجب شده است تا یک پلاک در محدوده و پلاک دیگر خارج از محدوده قرار گیرد وهر چند تاکنون اقداماتی انجام شده است تا این محدوده‌ها به شهر الحاق شود اما لازم است تدابیری اتخاذ و این امر با سرعت بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: در طرح آماده شده برای الحاق محدوده نیز باید به دو نکته توجه کرد؛ نخست عوارض طبیعی زمین که در محدوده موجود است و امکان ساخت‌وساز در آنها وجود ندارد و مورد دیگر، تأمین کسری خدمات مورد نیاز محله رضویه و مسعودیه که معادل ۴۶ هکتار است یا حتی ایجاد مراکز تفرجگاهی که با بهره‌برداری از اراضی واقع در عوارض طبیعی می‌توان به آن پاسخ داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران مسئله حائز اهمیت دیگر را نبود الحاق نزدیک به ۲۰ هکتار از اراضی بین بزرگراه شوشتری و جاده امام رضا (ع) در طرح پیشنهادی برشمرد و گفت: بر اساس طرح پیشنهادی ۴۲ هکتار به محدوده محله رضویه اضافه و فقط ۳۶ هکتار به محدوده مسعودیه افزوده شده است اما واقعیت این است که افزودن ۲۰ هکتار علاوه بر توجیه کالبدی به لحاظ کاربردی (تأمین خدمات) نیز دارای اهمیت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایجاد پایانه مترو در این مناطق اهمیت دارد، ادامه داد: نزدیک به ۳۰ هکتار زمین جهت اجرای پایانه مترو نیاز است، بنابراین استفاده از اراضی پیشنهادی جهت الحاق در این محدوده به منظور ایجاد پایانه، امکان تأمین خدمات عمومی نظیر فضای سبز را کاهش می‌دهد.

کد خبر 668283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.