ازدواج و اشتغال جوانان، مهم‌ترین موضوعات یک جامعه است

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری اصفهان گفت: ازدواج جوانان و اشتغال مهم‌ترین موضوعات یک جامعه است، دستگاه‌ها باید پای کار آمده و تقسیم وظایف را انجام دهند تا بتوانیم به اهدافمان برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری صبح امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه ۱۴۰۲_ در پنجاه‌وهشتمین ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اظهار کرد: اگر قرار است اوقات‌فراغت ساماندهی شود باید قبل از سال ۱۴۰۳ آن‌را شروع کرده و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده سامان رسانده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم. ضمن اینکه باید با محوریت اداره ورزش‌وجوانان هم‌پوشانی انجام شود.

اهمیت به ازدواج جوانان مهم‌ترین چالش روز اصفهان

وی در رابطه با اهمیت استفاده از اوقات‌فراغت افزود: اوقات‌فراغت باید جهت‌دار باشد و هدف‌گذاری کنیم تا افقی که پس از آن در نظر داریم به نتایج مطلوب برسد. البته برخی از مسائل از عهده یک دستگاه خارج است و همه محورهای اوقات‌فراغت باید به‌صورت مطلوب و هدفمند به اجرا دربیاید و باید سایر دستگاه‌ها در آن هم‌یاری و هم‌پوشانی کنند، نه اینکه هر دستگاه به طور مجزا عمل کند.

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: باید برای گذران اوقات‌فراغت جوانان برنامه‌ریزی شود و دقیقاً با اعداد و ارقام برای افق مدنظر تقسیم‌وظایف شود. این هدف‌گذاری باید به‌صورتی باشد که محتوای آموزش‌ها در آینده به کمک جوانان بیاید و چیزی به داشته‌های آنان اضافه کند. امیدوارم طی یک‌هفته آینده این برنامه‌ها جمع‌بندی شده و شرح برنامه به هر دستگاه اعلام شود.

جان‌نثاری همچنین ادامه داد: در سطح محلات برای ازدواج جوانان باید محور برنامه‌ها پایگاه مقاومت باشد چرا که بسیج می‌تواند در ازدواج آسان نقش‌آفرینی کند. مسئله جمعیت و جوانی مهم‌ترین مسائلی است که با آن درگیریم و اگر به آن نپردازیم دیگر جوان نگه‌داشتن جمعیت کشور در سال‌های آینده غیرممکن انجام است.

اهمیت به ازدواج جوانان مهم‌ترین چالش روز اصفهان

وی تصریح کرد: ازدواج جوانان و اشتغال مهم‌ترین موضوعات یک جامعه است، دستگاه‌ها باید پای کار آمده و تقسیم وظایف را انجام دهند تا بتوانیم به اهدافمان برسیم. موضوع ازدواج باید توسط اداره‌کل ورزش‌وجوانان پیگیری شود تا در سنوات دیگر در استانداری براساس کمیت آن‌را پیگیری کرده و رشد منفی به رشد مثبت تبدیل شود.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان اصفهان نیز در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس موارد سیزده‌گانه، ظرف یک‌هفته برنامه‌های موردنظر در خصوص اهداف مدنظر برای جوانان را جمع‌بندی کرده و ضمن ارسال گزارش، آن‌را به‌طور جداگانه به ارگان‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

وی افزود: دومین جلسه ستاد در سال ۱۴۰۲ را امروز با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم و خوشبختانه جلسه خوبی بود؛ این جلسه مجموعاً چند بخش مختلف داشت که در ابتدا بررسی مصوبات جلسه قبل به‌ویژه در خصوص موضوع اوقات فراغت در فصل تابستان با جمع‌بندی همراه و تکالیفی که در این حوزه مقرر شده بود به اشتراک گذاشته شد.

اهمیت به ازدواج جوانان مهم‌ترین چالش روز اصفهان

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان اصفهان عنوان کرد: در جلسه امروز تشکیل کمیته‌های اندیشه‌ورز در دستور کارمان قرار گرفت. مشکلات موانع و چالش‌ها به صورت تخصصی ارائه و از سوی دیگر راهکار آن‌ها بیان شد تا در جلسه‌های ستاد گزارش مفصلی از آن ارائه شود. جمع‌بندی خوبی مطرح شد تا محورها در چه دستگاه‌هایی اجرا و پس از ابلاغ، از حالت بدون عدد خارج شده و به سمت کمیتی بودن حرکت کنیم.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: تکالیف دستگاه‌ها در محورهای سیزده‌گانه ابلاغ شده و مقرر شد تا یک هفته آینده تمام اعضای ستاد تکالیف خود را به دبیرخانه استان ارائه کنند تا گزارش نهایی آمده شده و در جلسه بعدی تکالیف و اقدامات را بررسی کرده و در حوزه ازدواج دانشجویی اتفاقات خوبی در استان انجام بپذیرد.

کد خبر 668248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.