ابتکار حمل‌ونقل برلین برای معلولان ذهنی المپیک ویژه ۲۰۲۳

مدیران برلین در آلمان با همکاری یکی از کمپانی‌های فناوری کشور به توسعه نرم‌افزار جدیدی پرداخته‌اند که امکان دسترسی بدون مانع به وسایل نقلیه عمومی را قبل از شروع بازی‌های تابستانی جهانی المپیک ویژه ۲۰۲۳ برای معلولان ذهنی فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازی‌های تابستانی جهانی المپیک ویژه با هدف آموزش ورزش‌های مختلف به کودکان و بزرگسالان دارای مشکلات ذهنی و جسمی و برگزاری رقابت‌های ورزشی میان آن‌ها برگزار می‌شود که برلین در سال جاری از هفدهم تا بیست‌وپنجم ژوئن میزبان این مسابقات خواهد بود. در واقع پایتخت آلمان برای اولین بار در تاریخ خود میزبان بازی‌های تابستانی جهانی المپیک ویژه خواهد بود و به همین دلیل مدیران آن در نظر دارند بهترین شرایط را برای برگزاری این رویداد فراهم بیاورند.

در این راستا، نرم‌افزاری به منظور تسهیل تردد به وسیله خودروهای عمومی در برلین و ایالت براندنبورگ توسعه داده شده است که بدون ایجاد هیچ مانعی، امکان دسترسی به وسایل نقلیه عمومی را برای مردم فراهم می‌آورد.

نرم‌افزار حمل‌ونقل عمومی بدون مانع

نرم‌افزار جدید برلین را یکی از کمپانی‌های نرم‌افزار حمل‌ونقل آلمانی توسعه داده است که سازندگان آن مدعی شده‌اند بهره‌گیری از آن توسط افراد دارای ناتوانی‌های مختلف ذهنی و جسمی هرگونه مشکل در تردد از طریق اتوبوس‌ها و قطارهای شهری را از بین می‌برد و سفرهایی ایمن و مطمئن را برای آن‌ها طراحی می‌کند. البته سایر مردم عادی نیز می‌توانند این نرم‌افزار را روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خود نصب کنند و از این طریق، در مسیرهای بین برلین و براندنبورگ با اطمینان خاطر بیشتری به مقصد برسند.

مناسب‌سازی حمل‌ونقل برلین برای معلولان ذهنی المپیک ویژه ۲۰۲۳

در واقع، طراحی بسیار راحت و کارآمد این نرم‌افزار به کاربران امکان جست‌وجوی اطلاعات مربوط به زمان و مسیر حرکت هر وسیله نقلیه عمومی را می‌دهد و از این طریق طول انتظار آن‌ها در ایستگاه‌ها را به حداقل می‌رساند. اطلاعات مربوط به مسیر در طول سفر نیز لحظه به لحظه از طریق نرم‌افزار اعلام می‌شود و همین امر کاربران را از زمان رسیدن به مقصد آگاه می‌کند. جالب است بدانید که چند مخاطب در نرم‌افزار ذخیره شده است که کاربران می‌توانند در وضعیت اورژانسی با یک کلیک ساده روی بخش مخاطبین، آن‌ها را از شرایط به وجود آمده آگاه کنند. قابلیت برقراری تماس تصویری از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار حمل‌ونقل بدون مانع برلین به‌شمار می‌رود که امکان تماس با مخاطبان ذخیره شده را برای درخواست کمک یا سایر موارد مشابه فراهم می‌آورد.

مدیران برلین امیدوار هستند که از طریق نرم‌افزار جدید رفت‌وآمد مسافران شهر در بازی‌های المپیک جهانی ویژه را که اغلب شامل افراد ناتوان جسمی و ذهنی هستند، تسهیل کنند و امکان تردد در داخل شهر را برای آن‌ها بدون نیاز به وجود افراد دیگر فراهم بیاورند.

کد خبر 668245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.