از کشف جسد خونین یک مرد در منزل تا قتل عام فجیع خانوادگی در غرب تهران

کشف جسد خونین یک مرد در منزل، دستگیری قاتلان یک جوان پس از هفت ماه زندگی مخفیانه، ربودن دو پسر جوان توسط مردان مسلح، قتل خونین در سوادکوه و قتل عام فجیع در غرب تهران را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه یکشنبه بیست‌وهشتم خردادماه، کشف جسد مردی جوان در یکی از خانه‌های شرق تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، کارشناسان تیم تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی به همراه قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه ششم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی به محض ورود به خانه مورد نظر با جسد مرد جوانی مواجه شدند که از ناحیه سینه هدف ضربه چاقو قرار گرفته و به طرز مشکوکی فوت کرده بود. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، همسایه‌ها تردد مشکوکی در راه پله‌های ساختمان مشاهده نکرده‌اند.

تحقیقات جنایی حکایت از آن داشت، متوفی در خانه تنها بوده، خواهر وی هنگام بازگشت با درب نیمه باز خانه مواجه شده، پس از حضور در خانه جسد برادر خود را مشاهده و سپس حادثه را از طریق تماس تلفنی به پلیس گزارش داده است. پس از تحقیقات میدانی از صحنه جرم، قاضی جنایی به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستور دارد تا با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه و اقدامات اطلاعاتی درباره این حادثه هولناک تحقیق کنند.

با دستور قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه ششم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط کارآگاهان اداره پلیس آگاهی ادامه دارد.

دستگیری قاتلان یک جوان پس از هفت ماه زندگی مخفیانه

سردار دوستعلی جلیلیان؛ فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: آبان‌ماه سال گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از محلات سطح شهر سراوان، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس، مشخص شد مقتول که تبعه بیگانه بوده بر اثر تیرخوردگی به قتل رسیده است. با انجام اقدامات تخصصی پلیسی پنج متهم اصلی این پرونده پس از هفت ماه زندگی مخفیانه شناسایی و در عملیات‌هایی هماهنگ و منسجم در شهرستان‌های سراوان و چابهار در مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: متهمان در تحقیقات تخصصی پلیس و روبه‌رو شدن با شواهد و ادله موجود به قتل با همدستی یکدیگر و با کلت کمری اعتراف کردند، سلاح مورد استفاده در قتل نیز کشف شد و متهمان انگیزه و ارتکاب این جنایت را سرقت اعلام کردند.

ربودن ۲ پسر جوان توسط مردان مسلح

سرهنگ اسماعیل عزیزی؛ فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره آدم‌ربایی مسلحانه در دو راهی خوشاب از توابع شهرستان میرجاوه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. در بررسی‌های میدانی مأموران و پس از تحقیق از خانواده افراد ربوده شده مشخص شد سرنشینان یک دستگاه پژو پارس مشکی رنگ دو جوان ۳۰ ساله را با تهدید سلاح کلت کمری با خودرو شخصی آنها به گروگان می‌گیرند و به سرعت از محل متواری شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی با توجه به حساسیت موضوع و اولویت قراردادن جان افراد ربوده شده تلاش گسترده‌ای را برای رهایی آنها آغاز کردند و با انجام اقدامات تخصصی و بررسی اظهارات سایر افراد، در کمتر از ۲۴ ساعت محل نگهداری ربوده‌شدگان را شناسایی و آنان را صحیح و سالم آزاد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه تصریح کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این پرونده آدم‌ربایی با توجه به سرنخ‌های به دست آمده در دستور کار پلیس قرار دارد.

قتل خونین در سوادکوه

سرهنگ حمیدرضا فرهودی؛ فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک درگیری منجر به قتل در سوادکوه شمالی، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ قرار گرفت. در درگیری دو جوان بر اثر اختلافات شخصی، یکی از آنها با ضربه چاقو طرف دیگر که جوانی ۲۲ ساله بوده را مجروح و شخص مجروح پس از انتقال به بیمارستان بر اثر جراحت وارده فوت می‌کند.

وی افزود: مأموران پلیس با تحقیقات سریع میدانی و شگرد خاص پلیسی، قاتل را در کمترین زمان ممکن شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم ضمن اعتراف به قتل، انگیزه خود را اختلافات و درگیری اعلام کرد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

قتل عام فجیع در غرب تهران

سرهنگ سواری پور؛ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ ظهر بیست‌وهشتم خردادماه، خانواده یک شهروند طی تماس با وی متوجه پاسخگو نبودن او می‌شوند و موضوع را به کلانتری صباشهر اطلاع می‌دهند. در پی این گزارش، مأموران انتظامی با اعزام به محل متوجه می‌شوند زنی ۲۷ ساله به همراه دو پسر شش و سه ساله خود در منزل به قتل رسیده و کودک دختر شش ماهه‌ای نیز در محل زنده پیدا می‌شود.

وی افزود: برابر دستور فرمانده انتظامی غرب استان تهران، بلافاصله موضوع به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفت و سه تیم از کارآگاهان جنایی در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات خودشان را آغاز کردند. در تحقیقات صورت گرفته پلیس مشخص شد از ساعت شش صبح همان روز از منزل اعلامی، صدای درگیری خانوادگی به گوش می‌رسیده، پس از حدود نیم ساعت سکوت عجیبی در منزل حاکم شده و پدر خانواده هراسان از منزل خارج شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: جست‌وجو در پاتوق‌های احتمالی متهم فراری شروع شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برابر اطلاعات به دست آمده به شهر ورامین اعزام شدند و پس از شش ساعت تعقیب و مراقبت، متهم را به جرم قتل دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌های اولیه پلیس، علت اقدام جنون‌آمیز خود را اختلاف خانوادگی اعلام کرد و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 668223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.