وصول عوارض سبز به مرور انجام خواهد شد

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: تا قبل از تصویب آئین‌نامه امکان مطالبه و وصول عوارض سبز وجود نداشت، اما پس از ابلاغ این آئین‌نامه و اعلام سازمان امور مالیاتی و سازمان محیط‌زیست، واحدهای آلاینده را از ابتدا در سامانه اعلام کردیم و همکاران ما به‌مرور مطالبه عوارض آلایندگی را انجام خواهند داد.

عباس مزیکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به چرایی عدم وصول عوارض سبز طی ۱۸ ماه گذشته، اظهار کرد: به موجب قانون برای وصول عوارض آلایندگی در ابتدا باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد و یکی از موارد برای تحقق این مهم درصدی بود که سازمان محیط‌زیست برای واحدهای آلاینده باید اعلام می‌کرد.

وی افزود: سازمان محیط‌زیست باید درصد پرداخت عوارض سبز را برای هر واحد آلاینده بر مبنای نیم، یک و یک‌ونیم درصد مشخص می‌کرد و تحقق آن نیازمند تدوین و تصویب آئین‌نامه‌ای بود که این آئین‌نامه در اسفند ماه توسط دولت مصوب شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: تا قبل از تصویب آئین‌نامه امکان مطالبه و وصول عوارض سبز وجود نداشت، اما پس از ابلاغ این آئین‌نامه و اعلام سازمان امور مالیاتی و سازمان محیط‌زیست، واحدهای آلاینده را از ابتدا در سامانه اعلام کردیم و همکاران ما به‌مرور مطالبه عوارض آلایندگی را انجام خواهند داد.

کد خبر 668202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.