وضعیت بورس امروز / کاهش فشار فروش در بازار

بازار سرمایه امروز بر خلاف دیروز با فشار فروش مواجه نبود و سهام بزرگ بازار در تعادل بودند، امروز سهام کوچک با اقبال بیشتری مواجه شدند. گزارش‌های ۱۲ ماهه رسیده و همین موضوع نیز بر تعادل بازار مؤثر است. در نهایت شاخص کل با رشد هزار و ۳۰۵ و احدی به دو میلیون و ۱۶۴ هزار و ۲۲۲ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز بر خلاف دیروز با فشار فروش مواجه نبود و سهام بزرگ بازار در تعادل بودند، امروز سهام کوچک با اقبال بیشتری مواجه شدند. گزارش‌های ۱۲ ماهه رسیده و همین موضوع نیز بر تعادل بازار مؤثر است. در نهایت شاخص کل با رشد هزار و ۳۰۵ و احدی به دو میلیون و ۱۶۴ هزار و ۲۲۲ رسید؛ نمادهای فولاد، نوری و وبملت بیشترین تأثیر منفی و نمادهای شپنا، حکشتی و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. دلار نیز در کانال ۴۸ هزار تومان است.

شاخص کل هم‌وزن امروز با رشد ۵ هزار و ۳۴۰ واحدی به عدد ۷۳۷ هزار و ۹۹۹ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده هشت هزار و ۷۲ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۵۰۳ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۱ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۵۵ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با رشد ۲۵۰ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۸۱۴ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای وسپهر، خاور و آریا بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۳۲ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۸ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از ۸ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۲۸ هزار معامله به ارزش ۲۹۱ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۲۹۸ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان بود که برای بازار سهام مقدار پایینی است و از این مقدار، مبلغ هفت هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۱ میلیارد ۵۶۸ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۸ میلیارد ۱۲۲ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۸ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۲۹۱ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، وبملت، دارایکم

بیشترین حجم معامله: وبملت، خساپا، وتجارت

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: خکار، ونیرو، قمرو

بیشترین کاهش قیمت: پتایر، سصفها، بهشاب

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۴۳۵ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: وشهر، شرانل، فکمند.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: وبملت، وتجارت، وبصادر.

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۰۵ ۲۰۸
فرابورس ۱۸۶ ۲۰۲

اخبار مهم

گزارش عملکرد ۱۲ ماهه شرکت‌های بورسی و فرابورسی

"شپنا" و افزایش ۱۳۳ درصدی سود

شرکت پالایش نفت اصفهان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ سود خالصی معادل ۳۸,۵۴۶ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از افزایش ۱۳۳ درصدی سود در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد. شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین به ازای هر سهم نیز زیان ۱۶۹۸ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با افزایش ۱۲۸ درصدی همراه شد و به ۴۴,۲۵۸ میلیارد تومان رسید.

"ونیرو" و سود ۴۵۸ ریالی هر سهم

شرکت سرمایه گذاری نیرو در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ برای هر سهم ۴۵۸ ریال سود محقق کرد. سود خالص این شرکت نیز با افزایش ۱۱۳۶ درصدی به ۴۸۱ میلیارد تومان رسید. همچنین درآمدهای عملیاتی این شرکت با افزایش ۴۳ درصدی همراه شد و به ۵۰۸ میلیارد تومان رسید.

بانک سامان و سود ۱۰۳۵ ریالی هر سهم

بانک سامان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند به سود خالص ۳۵۴۸ میلیارد تومانی دست یافت که با رشد ۷۰ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل همراه شد. سود هر سهم نیز در این دوره به ۱,۰۳۵ ریال رسید.

«افق» و سود ۳۹۲۸ ریالی برای هر سهم

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند حسابرسی نشده با سرمایه ۱۲۵۰ میلیارد تومانی برای هر سهم ۱,۵۷۳ ریال سود محقق کرد این در حالیست که در دوره مشابه سال قبل شرکت با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای هر سهم ۳,۹۲۸ ریال سود ساخته بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است. درآمدهای عملیاتی این شرکت با افزایش ۵۰ درصدی به ۳۵,۶۴۹ میلیارد تومان و سود خالص به ۱,۹۶۷ میلیارد تومان رسید تا در نهایت سود ناخالص افق با افزایش ۴۴ درصدی به ۶,۴۵۶ میلیارد تومان بالغ گردد.

«فولای» و سود ۶۰۲ ریالی برای هر سهم

شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند حسابرسی نشده به سود خالص ۶۷ میلیارد تومانی دست یافت که در مقایسه با مدت مشابه قبل با افت ۷ درصدی سود همراه بود. این به ازای هر سهم نیز سود ۶۰۲ ریالی ساخته است. گفتنی است درآمدهای عملیاتی این شرکت با رشد ۵۴ درصدی به ۹۳۶ میلیارد تومان رسید و در نهایت موجب تحقق سود ناخالص ۷۲ میلیارد تومانی شد.

«آپ» و سود ۲۰۰ ریالی برای هر سهم

شرکت آسان پرداخت پرشین در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند حسابرسی نشده به سود خالص ۱۱۱ میلیارد تومانی دست یافت که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد ۳۰ درصدی سود همراه بود. این به ازای هر سهم نیز سود ۲۰۰ ریالی ساخته است. گفتنی است درآمدهای عملیاتی این شرکت با رشد ۱۳ درصدی به ۷,۳۱۴ میلیارد تومان رسید و در نهایت موجب تحقق سود ناخالص ۱۷۴ میلیارد تومانی شد./‏‬نبض بورس

گزارش خوب بانک پارسیان

بانک پارسیان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند به سود خالص ۲۴۷۷ میلیارد تومانی دست یافت که با رشد ۱۶۳۵ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل همراه شد. سود هر سهم نیز در این دوره به ۱۵۸ ریال رسید.

نقشه بورس

وضعیت بورس امروز / کاهش فشار فروش در بازار

پیش بینی بورس فردا ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲

امروز بازار حدوداً هفت هزار میلیارد تومان معامله خرد و ۵۰۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی داشت و شاخص کل به لطف مثبت شدن نمادهای شپنا، حکشتی و شبندر تغییری نداشت و اگرچه برآیند کلی معاملات در صبح مثبت بود اما در حوالی ظهر متعادل و شکننده شد.

روز گذشته خبر مهم گزارش عملکرد برخی شرکت‌ها همچون ایران خودرو، سایپا، بانک آینده، بانک ایران زمین، بانک سرمایه و پارس خودرو منتشر شد و این شرکت‌ها زیان‌های سنگینی شناسایی کردند که برخی از آن ناشی از سو مدیریت و برخی قیمت گذاری دستوری بوده است، با این حال وضعیت گروه خودرو آنچنان که انتظار می‌رفت منفی نبود، به نظر می‌رسد این گروه در گام‌های آخر اصلاح قرار گرفته است.

در بین پالایشی‌ها شبندر و شپنا مثبت و شتران متعادل بود، در حال نزدیک شدن به موعد برگزاری مجامع این نمادها هستیم و با توجه به تقسیم سود خوبی که شپنا و شبندر در سال گذشته داشتند انتظار می‌رود امسال نیز اتفاقات خوبی برای سهامداران این دو گروه بیفتد.

گروه فلزات اساسی امروز تقریباً منفی بود اما منفی چندان سنگینی را ثبت نکرد، در سایر گروه‌ها نیز تک سهم‌ها به سمت مثبت شدن پیش رفتند.

در مجموع می‌توان گفت شدت فشار فروش در بازار کاهش یافته است، اینکه در آخرین گام‌های روند منفی شاهد کاهش حجم معاملات باشیم طبیعی است. انتظار می‌رود به تدریج وضعیت بهبود یافته و شاهد حرکت به سمت تعادل باشیم و در هفته‌های آینده بازار مثبت شود.

کد خبر 668142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.