تصفیه‌خانه نانو ازن تا پایان مردادماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تصفیه‌خانه جدید با روش نانو ازن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در شمال این کلان‌شهر در حال تکمیل است که خروجی باکیفیتی دارد و از ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه آن تا اوایل مردادماه امسال بهره‌برداری می‌شود تا حرکت انقلابی را در استفاده از پساب شاهد باشیم.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز احداث فیلتراسیون و تصفیه‌خانه باغ پرندگان در قالب شانزدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» اظهار کرد: با استفاده از سیستم جدید تزریق نانو ازن به آب برکه، آب بدون هیچ ماده افزودنی برای استفاده فضای سبز باغ پرندگان تصفیه می‌شود؛ بر این اساس ۵۰ لیتر بر ثانیه آب برکه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تصفیه می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: تصفیه‌خانه جدید با روش نانو ازن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در شمال این کلان‌شهر در حال تکمیل است که خروجی باکیفیتی دارد و از ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه آن تا اوایل مردادماه امسال بهره‌برداری خواهد شد تا یک حرکت انقلابی را در استفاده از پساب شاهد باشیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ۶۰ لیتر بر ثانیه در ناژوان و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه که قرارداد آن با شرکت آبفا منعقد شده است، با روش MBR به‌عنوان جدیدترین روش جهانی تصفیه می‌شود.

وی گفت: در افق مشخص شده، تا سال ۱۴۱۰ باید تمام عرصه‌های فضای سبز را با استفاده از پساب آبیاری کنیم که برای این موضوع باید حداقل حدود ۱۷۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تأمین کنیم، البته در مجموع حدود ۳ هزار لیتر بر ثانیه پساب، برای این موضوع نیاز داریم.

بقایی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای آبیاری فضای سبز وجود دارد و سعی می‌کنیم تا سال ۱۴۰۵ این میزان را به هزار لیتر بر ثانیه برسانیم، افزود: برای انتقال پساب به عرصه‌های فضای سبز نیز دو رینگ انتقال پساب در حال تکمیل است که در حال حاضر حدود ۶۵ درصد آن اجرا شده است و در نظر داریم امسال تا ۹۰ درصد آن را تکمیل کنیم.

وی گفت: از دو رینگ انتقال پساب شهر، یکی در خیابان‌های لاهور و پروین اعتصامی، بزرگراه‌های شهیدان چمران و ردانی‌پور و کندروی شهید خرازی و دیگری حدفاصل سپاهان‌شهر تا آرامستان باغ رضوان است که با تکمیل آن، پساب در کل شهر اصفهان قابل انتقال است.

کد خبر 668126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.