روایتی از گپ‌وگفت ۴ ساعته آقای شهردار با اهالی منطقه ۱۴

سومین ویژه برنامه «مردم سلام» به منطقه ۱۴ رسید تا اهالی این منطقه چند ساعتی را بدون تشریفات اداری و سازمانی با شهردار شهرشان گپ و گفت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آغاز برنامه پس از نماز مغرب و عشا اعلام شده بود؛ از پیچ میدان لاله که عبور می‌کنم و وارد خیابان زینبیه می‌شوم، خیابان پرترددی که یاد خاطرات کودکی را زنده می‌کند، وقتی دختر ۱۰ ساله بودم و همراه مادرم کلافه با اتوبوس‌های کهنه و شلوغ برای زیارت به امامزاده زینبیه می‌رفتیم؛ یادم هست محله که نه بیشتر شبیه روستا بود و جاده‌ای خاکی به امامزاده منتهی می‌شد، خانه‌ها آنقدر کوچک بود که نمی‌شد اسم خانه روی آنها گذاشت و همیشه تعدادی زیادی کودک در کوچه پس کوچه‌های این خیابان مشغول بازی بودند.

زینبیه از گذشته تا امروز/ شهردار اصفهان پای درد و دل مردم منطقه ۱۴ نشست

اما امروز که از آن خیابان می‌گذرم، اوضاع از زمین تا آسمان فرق کرده و دیگر آن محله و خیابان توی ذوق نمی‌زند و رنگ و رو گرفته و اتوبوس‌ها نو شده اما خانه‌ها کوچک و محله همچنان شلوغ است...

از اواسط خیابان زینبیه دور می‌زنم وارد خیابان مهدیه می‌شوم، اینجا انگار زندگی بیشتر جریان دارد، جلوی هر خانه تعدادی بچه مشغول توپ بازی و لی‌لی هستند، کمی آن طرف تر تعدادی از خانم‌ها دور هم جمع شده‌اند و سبزی پاک می‌کنند، اینجا انگار در کنار همه محرومیت‌ها دل‌ها شادتر است و بچه‌ها از ته دل می‌خندند و فارغ از هیاهوی دنیا بازی می‌کنند.

زینبیه از گذشته تا امروز/ شهردار اصفهان پای درد و دل مردم منطقه ۱۴ نشست

به مسجد المهدی (عج) نزدیک می‌شوم، تابلو دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ سر کوچه نصب شده است.

نزدیک‌تر می‌شوم همهمه‌ای برپاست، خادم مسجد مشغول آب پاشیدن بیرون حیاط است، اما لحظه به لحظه جمعیت بیشتری وارد مسجد می‌شود از پیر و جوان تا کودک و نوجوان مشغول صحبت هستند، انگار اولین بار نیست که شهردار پا به این منطقه گذاشته است. یکی از اهالی می‌گوید: «قبلا که شهردار اینجا اومده بود قول داد زمین‌های ما از این بلاتکلیفی نجات بده، باید باهاش حرف بزنیم»

زینبیه از گذشته تا امروز/ شهردار اصفهان پای درد و دل مردم منطقه ۱۴ نشست

یک معلم بازنشسته از اهالی محله هم می‌گوید: «یادم هست که شهردار اولین روز کاری خود را از محله حصه شروع کرد، این یعنی محله محروم ما براشون مهمه و می خواد کاری برای ما کند، اما خودمون هم باید خواسته‌هامون رو بهش بگیم.» صحبت‌های بی آلایش مردم محله نجابت و سادگی اهالی این منطقه را به نمایش گذاشته بود.

کمی آن طرف بانوان محله دور هم جمع شده‌اند و یک نفر به نمایندگی درخواست‌هایشان را روی برگه می‌نویسد؛ یکی از خانم‌ها که فرزند خود را در آغوش گرفته بلند می‌گوید: «ما هم مثل بقیه منطقه‌ها باغ بانوان می‌خواهیم» این را حتماً بنویس.

زینبیه از گذشته تا امروز/ شهردار اصفهان پای درد و دل مردم منطقه ۱۴ نشست

دقایقی بعد گلبانگ اذان از مناره‌های مسجد طنین‌انداز شد، شهردار اصفهان و معاونانش از راه رسیدند و اهالی به دورشان حلقه زدند و خوش آمد گفتند. کم کم صف نماز بسته می‌شود، جمعیت زیاد است و به سختی همه در صف‌های نماز جا شدند.

پس از اقامه نماز، برخلاف معمول جمعیت پراکنده نشد و همه آماده شدند تا سخنان شهردار اصفهان را بشوند و از دغدغه‌های خود بگویند. اهالی نجیب این منطقه یکی یکی بلندگو به دست می‌گیرند درخواست‌هایشان را مطرح می‌کنند؛ یکی از نبود فرهنگسرا و زمین ورزشی در محله خود می‌گوید، دیگری ساماندهی اتوبان فرودگاه را درخواست می‌کند، یکی از امنیت محله حصه می‌گوید و دیگری از اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشتر در این منطقه سخن به میان می‌آورد.

شهردار اصفهان، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار با سعه‌صدر به دغدغه‌ها و درخواست‌های شهروندان پاسخ و قول رسیدگی و پیگیری دادند؛ در این میان شهردار اصفهان قول داد طرح ساماندهی اتوبان فرودگاه امسال آماده و اجرایی شود، همچنین دستور احداث فرهنگسرایی جنب مسجد قمر بنی‌هاشم این منطقه را نیز به مدیر منطقه ۱۴ داد.

زینبیه از گذشته تا امروز/ شهردار اصفهان پای درد و دل مردم منطقه ۱۴ نشست

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این برنامه حضور داشت و گفت که طی سال‌های گذشته شاهد تحولات عظیم در این منطقه بوده‌ایم، در این راستا تلاش می‌کنیم، روز به روز بر محرومیت‌زدایی این مناطق کمتر برخوردار شهر بیفزاییم.

آقای شهردار شخص اول مدیریت شهری اصفهان بیش از چهار ساعت با آرامش همیشگی‌اش پای درد و دل اهالی منطقه نشست و یک به یک پاسخ همه را داد. اهالی نیز با شور خاصی از دغدغه‌های خود با شهردار شأن صحبت می‌کردند.

زینبیه از گذشته تا امروز/ شهردار اصفهان پای درد و دل مردم منطقه ۱۴ نشست

پس از اعلام پایان مراسم زن و مرد دور شهردار حلقه زده بودند و باز هم از درخواست‌های خود می‌گفتند و در نهایت شهردار قول رسیدگی به درخواست‌های آنها را داد و گفت که دوباره سه ماه آینده در همین مسجد حاضر می‌شود و از اقدامات صورت گرفته متناسب با درخواست شهروندان گزارشی ارائه خواهد داد.

بالاخره شهروندان رضایت دادند شهردار و مدیران شهری از مسجد بیرون بروند، ساعت از ۱۲ شب گذشته بود، اما این پایان کار برنامه نبود، چراکه شهردار به همراه مدیر منطقه ۱۴ شهرداری به سمت پروژه‌های و خیابان‌های منطقه حرکت کردند تا طی بازدید از نزدیک موارد را بررسی کنند.

کد خبر 668114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.