نگاهی به عملکرد تیم ملی والیبال پیش از شروع هفته دوم لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران با کسب تنها یک پیروزی در چهار بازی هفته نخست و تغیراتی جزئی به مسابقات هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال پا می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از شانزدهم تا بیست و یکم خردادماه به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن پیگیری شد و ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی مقابل هم قرار گرفتند. تیم میلی والیبال کشورمان در هفته نخست لیگ ملت‌ها در این هفته تیم ملی والیبال ایران به ترتیب مقابل تیم‌های ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی قرار گرفتن و تنها توانست در یک دیدار به پیروزی برسد.

ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها (لیگ ملت‌های ۲۰۲۲) با هدایت عطایی به عنوان سرمربی ایرانی موفق شد در رتبه هفتم این مسابقات بایستد. پیش از این ایران با هدایت ولادیمیر آلکنو روس در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ در رده دوازدهم ایستاده بود.

بلندقامتان کشورمان در دیدار نخست به مصاف ژاپن میزبان رفتند و نتیجه را سه بر صفر نتیجه را واگذار کردند، در دومین دیدار تیم ملی والیبال به جنگ لهستان رفت و با نتیجه‌ی ۲ بر ۳ شکست خورد. نمایندگان کشورمان در سومین دیدار مقابل چین توانستند با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسند اما در چهارمین و آخرین دیدار خود در هفته نخست مقابل اسلوونی با نتیجه سه بر صفر مغلوب شدند تا تنها پیروزیشان مقابل چین باشد.

تیم ملی والیبال کشورمان با هدایت بهروز عطایی با یک پیروزی تا پایان هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ در رده یازدهم جدول شانزدهم تیمی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که تیم والیبال ژاپن با عملکردی خوب و ثبت چهار برد، صدرنشین هفته اول لیگ ملت‌های شناخته شد.

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال از فردا _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ پیگیری می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم به ترتیب به مصاف تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند خواهد رفت و کار دشوارتری نسبت به هفته اول رقابت‌ها دارد زیرا که تیم‌های ایتالیا، آمریکا و هلند در جدول بالاتر از کشورمان قرار دارند و تنها تیم آلمان است که در جایگاهی پایین‌تر ایران قرار گرفته است.

مردان والیبال ایران هفته دوم رقابت‌ها را مقابل آلمان در شهر روتردام آغاز می‌کنند. این دیدار فردا -سه‌شنبه ۳۰ خرداد- از ساعت ۱۴:۳۰ شروع می‌شود. با توجه به شرایط تیم آلمان، شاگردان عطایی امیدوار هستند که هفته دوم را با یک پیروزی آغاز کنند و به این روند را در ادامه مسابقات حفظ کنند.

به طور کلی شاکله اکثر تیم‌ها نسبت به هفته نخست تغییر چندانی نداشته و تنها تیم ایتالیا نسبت به هفته نخست تغییراتی چشم گیر در چینش بازیکنان خود داشته است که نسبت به هفته نخست در این هفته از بازیکنان با تجربه خود استفاده خواهد کرد و به همین دلیل قطعاً قوی‌تر و یکدست‌تر ظاهر خواهد شد. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم تصمیم گرفت که ترکیب خود را تغییر دهد و در هفته دوم، میثم صالحی را به جای محمدجواد معنوی‌نژاد جایگزین کند. به این ترتیب سیدمحمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، شهروز همایونفرمنش و میثم صالحی بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال هستند.

ملی‌پوشان والیبال کشورمان در فاصله زمانی بین هفته نخست رقابت‌ها و هفته دوم، در تهران دو جلسه تمرین روز پنجشنبه، بیست‌وپنجم خردادماه و یک جلسه جمعه، بیست‌وششم خردادماه برگزار کردند و بامداد شنبه، بیست‌وهفتم خردادماه برای حضور در هفته دوم لیگ ملت‌ها تهران را به مقصد فرانکفورت و سپس آمستردام ترک کرد تا از آنجا راهی شهر روتردام در ۹۰ کیلومتری آمستردام شوند.

برنامه تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳:

دیدارها

تاریخ و ساعت برگزاری (به وقت ایران)

ایران – آلمان

سه‌شنبه سی‌ام خرداد ساعت ۱۴:۳۰

ایران – ایتالیا

چهارشنبه سی‌ویکم خرداد ساعت ۱۴:۳۰

ایران – آمریکا

جمعه دوم تیر ساعت ۱۸

هلند – ایران

شنبه سوم تیر ساعت ۱۸:۳۰

کد خبر 668101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.