شاگردان عطایی به دنبال دومین پیروزی مقابل آلمان

تیم ملی والیبال ایران با هدایت بهروز عطایی هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال را با صف آرایی مقابل تیم آلمان با هدایت میشائیل وینیارسکی آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال از فردا _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ پیگیری می‌شود. هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از شانزدهم تا بیست و یکم خردادماه به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن پیگیری شد و ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی مقابل هم قرار گرفتند. تیم میلی والیبال کشورمان در هفته نخست لیگ ملت‌ها به ترتیب مقابل تیم‌های ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی قرار گرفت و تنها توانست در یک دیدار به پیروزی برسد. مردان والیبال ایران هفته دوم رقابت‌ها را مقابل تیم آلمان با هدایت میشائیل وینیارسکی در شهر روتردام آغاز می‌کنند. این دیدار فردا -سه‌شنبه ۳۰ خرداد- از ساعت ۱۴:۳۰ شروع می‌شود. با توجه به شرایط تیم آلمان، شاگردان عطایی امیدوار هستند که هفته دوم را با یک پیروزی آغاز کنند و این روند را در ادامه مسابقات حفظ کنند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم به ترتیب به مصاف تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند خواهد رفت و کار دشوارتری نسبت به هفته اول رقابت‌ها دارد زیرا که تیم‌های ایتالیا، آمریکا و هلند در جدول بالاتر از کشورمان قرار دارند و تنها تیم آلمان است که در جایگاهی پایین‌تر ایران قرار گرفته است. تیم ملی والیبال ایران با کسب پیروزی برابر چین و داشتن چهار امتیاز در جایگاه یازدهم و تیم آلمان با یک برد و سه امتیاز در رده چهاردهم جدول این دور از مسابقات قرار دارد. در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران با ۲۵۰.۰۸ امتیاز در رتبه یازدهم رده‌بندی فدراسیون جهانی قرار دارد و آلمانی با ۱۸۴.۶۵ امتیاز در رتبه شانزدهم است.

اعلام زمان بازگشت تیم ملی والیبال به ایران

دو تیم ایران و آلمان تا کنون هشت مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که اولین مرتبه در جام جهانی سال ۱۹۹۱ بوده است که تیم ایران نتیجه را ۳ بر صفر واگذار کرده. در لیگ جهانی ۲۰۱۳، آلمان که با هدایت ویتال هینن در مسیر پیشرفت قرار داشت به تهران سفر کرد. در مسابقه اول، ایران با سرمربیگری خولیو ولاسکو به پیروزی رسید اما آلمان برنده مسابقه دوم شد.
دو تیم ایران و آلمان در مرحله سوم مسابقات قهرمانی ۲۰۱۴ مقابل هم قرار گرفتند، این بازی حساس‌ترین دیدار بین این دو تیم تا کنون بوده است زیرا برنده آن مسابقه به نیمه نهایی رقابت‌ها صعود می‌کرد، در آن دیدار آلمان به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد و در مقابل تیم ایران در رده ششم ایستاد. بلندقامتان کشورمان با هدایت ایگوور کولاکوویچ در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مقابل تیم آلمان به ترتیب با نتایج ۳ بر ۲ و ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند. در لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱، هدایت تیم ملی والیبال بر عهده ولادیمیر آلکنو بود و ایران در دیدار برابر آلمان ۳ بر ۲ شکست خورد. در تاریخ تقابل‌های این دو تیم ایران صاحب ۳ پیروزی و آلمان صاحب ۵ بوده است.

از بین ۱۴ بازیکن ایران در لیگ‌ملت‌ها می‌توان از سید محمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و میثم صالحی نام برد که در ادوار گذشته سابقه رؤیا رویی مقابل تیم آلمان را دارند. سید محمد موسوی و مرتضی شریفی با توجه به سابقه دو رقمی دریافت امتیاز از آلمانی‌ها از بازیکنان ویژه ایران مقابل آلمان هستند.

تاریخچه تقابل تیم ملی والیبال ایران و آلمان:

ایران ۰–۳ آلمان جام جهانی ۱۹۹۱
ایران ۰–۳ آلمان جام واگنر ۲۰۱۲
ایران ۳–۰ آلمان لیگ جهانی ۲۰۱۳
ایران ۰–۳ آلمان لیگ جهانی ۲۰۱۳
ایران ۰–۳ آلمان قهرمانی جهان ۲۰۱۴
ایران ۳–۲ آلمان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸
ایران ۳–۰ آلمان لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹
ایران ۲–۳ آلمان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱

برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳:

دیدارها

تاریخ و ساعت برگزاری (به وقت ایران)

ایران – آلمان

سه‌شنبه سی‌ام خرداد ساعت ۱۴:۳۰

ایران – ایتالیا

چهارشنبه سی‌ویکم خرداد ساعت ۱۴:۳۰

ایران – آمریکا

جمعه دوم تیر ساعت ۱۸

هلند – ایران

شنبه سوم تیر ساعت ۱۸:۳۰

کد خبر 668098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.