متوفیات ناشی از حوادث کار ۱۹ درصد افزایش پیدا کرد

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: طی دو ماه ابتدایی سال جاری ۲۵ نفر در حوداث ناشی از کار در استان اصفهان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۱ نفر بوده است؛ ۱۹ درصد افزایش داشته است.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طی دو ماه ابتدایی سال جاری، ۲۵ مرد در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: بر این اساس ۱۲ نفر به دنبال سقوط از بلندی و شش نفر دیگر به دنبال اصابت جسم سخت جان خود را از دست داده‌اند، همچنین دلایلی مانند سوختگی، برق‌گرفتگی و کمبود اکسیژن در رتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش آمار مصدومان حوادث کار افزود: طی دو ماه ابتدایی سال جاری آمار مصدومان حوادث کار که به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند، ۱۱.۶ درصد افزایش داشته است، در این مدت ۴۷۱ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که ۲۰ نفر از آن‌ها زن و ۴۵۱ نفر مرد بودند.

آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با قرص برنج افزایش داشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: طی دو ماه ابتدای سال جاری پنج نفر (مرد) به دلیل مسمومیت با قرص برنج در استان اصفهان جان باختند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات دو نفر بود، افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی علامتی است؛ از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شود و مرگ در مدت کمتر از شش ساعت ممکن است رخ دهد.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی رخ می‌دهد، بیشتر مرگ و میرها در ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق می‌افتد و به‌طور معمول ناشی از ایست قلبی‌تنفسی است و مرگ‌ومیر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است؛ علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

کد خبر 668096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.