امسال برق بیشتری به صنایع تحویل می‌دهیم

مرکز مدیریت بار و انرژی کشور گفت: برنامه مدیریت مصرف صنایع در هر منطقه به‌طور کامل مشابه پارسال اجرا می‌شود. امسال از ۱۰۰ درصد برنامه مدیریت مصرف، ۸۲ درصد به برنامه‌هایی مربوط می‌شود که صنایع می‌توانند با ظرفیت ۴۰ تا ۸۰ درصد کار کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت مدیریت برق ایران، مهدی درفشیان اظهار کرد: سال گذشته با همه محدودیت‌هایی که در حوزه برق و گاز وجود داشت و ناترازی‌هایی که همچنان پابرجا است، توانستیم هفت درصد برق بیشتری به نسبت سال ۱۴۰۰ به صنایع تحویل دهیم. در واقع این رشد مصرف در کنار ثبات برنامه مدیریت مصرف نسبت به گذشته، از مدیریت مصرف کمتر صنایع و برق‌رسانی بیشتر به این بخش حکایت دارد.

وی افزود: سال گذشته تا پایان تابستان، ۵۸ درصد از برنامه اولیه‌ای که با وزارت صمت برای آن به تفاهم رسیدیم اجرا شد و ۴۲ درصد از آن اجرا نشد که به معنای گشایش در برنامه و برق‌رسانی بیشتر است و امسال نیز این موضوع برقرار خواهد بود.

مدیر مطالعات و پایش سیستم‌های گسترده در خصوص یکی از تفاوت‌های برنامه امسال با سال گذشته گفت: امسال با توجه به تجربیات ما، شرکت‌های برق منطقه‌ای، صنایع و وزارت صنعت معدن و تجارت، برنامه‌ریزی‌های لازم را به صورت بهینه و دو تا سه ماه زودتر تدوین کردیم. امسال با صنایع مختلف (آلومینیوم، فولاد و سیمان) از نزدیک مذاکره کردیم تا با محدودیت‌ها و نیازهای آن‌ها بیشتر و بهتر آشنا شویم.

درفشیان افزود: با توجه به این داده‌ها همکاران ما از انواع خطوط تولید، تکنولوژی‌های به کار رفته، محصولات و قیود مهم صنایع بانک اطلاعاتی جامع و دقیقی تهیه کردند تا بتوانیم ضریب خطای برنامه را به کم‌ترین میزان ممکن برسانیم.

وی در پایان گفت: امسال از ۱۰۰ درصد برنامه مدیریت مصرف، ۸۲ درصد به برنامه‌هایی مربوط می‌شود که صنایع می‌توانند با ظرفیت ۴۰ تا ۸۰ درصد کار کنند. یعنی اگر صنعتی ۱۰۰ مگاوات برق نیاز دارد، ما در بازه اوج مصرف روز که بیشترین محدودیت را داریم، ۴۰ تا ۸۰ مگاوات برق تأمین خواهیم کرد و در نیمه‌شب نیز از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح در مصرف برق محدودیتی وجود ندارد، از این‌رو صنایع به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد.

کد خبر 668059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.