آسیب به ۱۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سیل اخیر / ۱۲۰ مسکن مددجویی احداث می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از وارد آمدن آسیب به ۱۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سیل اخیر خبر داد و گفت: تا پایان سال، کلید ۱۲۰ واحد به خانوارهای بدون مسکن روستانشین استان اصفهان اهدا خواهد شد.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برآورد میزان خسارات وارده از سیل اخیر اظهار کرد: در حادثه پیش آمده طی روزهای هجدهم و نوزدهم خردادماه، به ۱۷ خانوار تحت حمایت که بیشتر از ساکنان روستاها بوده‌اند، خسارت وارده شده است.

وی با بیان اینکه مددجویان از تسهیلات کمیته امداد برای بازگشت به شرایط زندگی قبل از حادثه بهره‌مند خواهند شد، افزود: در این حادثه ۱۷ مورد مسکن نیازمند به تعمیر و بازسازی شناسایی و پس از تکمیل ارزیابی‌های بنیاد مسکن و تصویب تسهیلات تعمیر و احداث، در قالب تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های دچار خسران، خدمت‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به واریز ۴۰۰ میلیون تومان کمک موردی از طرف ریاست کمیته امداد امام (ره) به تمام خسارت‌دیدگان در سیل اخیر تصریح کرد: در این حادثه تعدادی از طرح‌های اشتغال مددجویان که اغلب در زمینه دامداری و دامپروری بوده، نیز دچار خسارت شده است.

وی ضمن دعوت از نیکوکاران برای حمایت و احیای زندگی آسیب دیدگان سیل اخیر ادامه داد: امیدواریم با مساعدت خیران بتوانیم برای بازگشت خسارت‌دیدگان به شرایط عادی و تأمین لوازم ضروری زندگی آنها از جمله یخچال، اجاق گاز و فرش، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمت‌رسانی کنیم.

احداث ۱۲۰ مسکن مددجویی ویژه روستاییان کمیته امداد استان اصفهان

زارع با بیان اینکه در بین بیش از ۱۲۴ هزار خانوار تحت حمایت، ۴۱ هزار و ۴۰۵ خانوار در روستاها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۲۴ خانوار تحت حمایت ساکن در روستاها، بدون مسکن هستند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و بنیاد مسکن در سال جاری ادامه داد: امسال ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشور برنامه‌ریزی شده است که از این تعداد تا پایان سال، کلید ۱۲۰ واحد به خانوارهای بدون مسکن روستانشین استان اصفهان اهدا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تاکید بر ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به خانوارهای روستایی بدون مسکن و دارای مسکن کم‌دوام افزود: مددجویان مشمول در این طرح، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه به صورت بلاعوض و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت خیران و مساعدت دستگاه‌های اجرایی در پیشرفت پروژه‌های مسکونی ویژه مددجویان مؤثر است، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال برای خانه‌دار شدن مددجویان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بر اساس چشم‌انداز و سیاست‌های کمیته امداد، بتوانیم با همراهی نیکوکاران اقدامات خوبی انجام دهیم و مددجوی روستایی بدون مسکن نداشته باشیم.

کد خبر 668054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.