قبل از آخرین تمرین، ازبکستان را آنالیز خواهیم کرد / فوتبال جایی برای احترام است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فوتبال جایی برای احترام گذاشتن و لذت بردن است؛ مانند تیم‌های بزرگ جهان که با حریفان کم‌نام‌ونشان با ترکیب اصلی بازی می‌کنند، ما نیز به‌ همین شکل رفتار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پیش از تقابل تیم ملی فوتبال ایران با ازبکستان در فینال تورنمنت کافا اظهار کرد: بسیار خوشحالم که برای چندمین بار به کشور خوب ازبکستان سفر کرده‌ام. شناخت کافی نسبت به فوتبال این کشور داریم و می‌دانیم که ازبکستان سرمایه‌گذاری منطقی در فوتبال خود انجام داده است؛ این سرمایه‌گذاری چه در بخش زیرساخت و چه در بحث فنی انجام شده است.

وی با اشاره به جدال ایران و ازبکستان در جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا افزود: استنباط من این است که از نظر فنی و زیر ساخت‌ها ازبکستان خیلی پیشرفت کرده است. امیدوارم فردا فینال خوبی بین دو تیم برگزار شود، چون هم ایران و هم ازبکستان تیم‌های خوب آسیا هستند و مطمئنم با حضور تماشاگران جذابیت این بازی دو چندان خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با حضور در ازبکستان و آخرین وضعیت سردار آزمون خاطرنشان کرد: من هم خیلی خوشحالم که برای چندمین بار در کشور خوب ازبکستان حضور پیدا کردم، اما در پاسخ به سوال شما باید بگویم سردار آزمون مصدومیت جدی‌ای ندارد، اما تیم پزشکی در حال کار کردن روی اوست و تا بعدازظهر مشخص می‌شود می‌تواند در دیدار فینال بازی کند یا خیر. با این حال سلامتی بازیکن آن هم پیش از فصل برای ما از هر چیز دیگری مهم‌تر است، به همین خاطر بعد از تمرین امروز کادر پزشکی که باید از آن‌ها تشکر کنم، به ما وضعیت این بازیکن را گزارش می‌کند.

قلعه‌نویی درباره استفاده ازبکستان از تاکتیک‌های مختلف و میزان شناخت کادر فنی از این تیم خاطرنشان کرد: پیش از پاسخ به این سوال برای سرمربی و همکار خوبم در تیم ملی ازبکستان آرزوی سلامتی می‌کنم و ان‌شاءالله به‌طور کامل سلامتی‌اش را به دست آورده باشد. اما درباره این سوال باید بگویم ما بخاطر زمان کمی که پس از سفر به قرقیزستان داشتیم، قرار است امروز تیم ازبکستان را آنالیز کنیم، ولی آن‌ها با دو سیستم مختلف بازی می‌کنند. بعضی وقت‌ها با سه دفاع در میدان حاضر می‌شوند و بعضی وقت‌ها با چهار دفاع بازی می‌کنند، اما آنالیز اصلی ما امروز قبل از تمرین است.

وی با اشاره به بازیکنان سابق و نامدار فوتبال ازبکستان ادامه داد: جباروف و تیمور کاپادزه از جمله بازیکنان بزرگ فوتبال ازبکستان بودند که در گذشته به عنوان بازیکن برای فوتبال ازبکستان زحمت کشیدند و اکنون به عنوان مربی فعالیت می‌کنند و شما باید قدردان آن‌ها باشید.

سرمربی تیم ملی با اشاره به برگزاری نخستین دوره رقابت‌های کافا در سطح بزرگسالان تصریح کرد: از مسئولان کافا چه در قرقیزستان و چه در ازبکستان تشکر می‌کنم، اما همانطور که در قرقیزستان گفتم اینجا هم می‌گویم که امیدوارم در دوره‌های بعد این مسابقات با کیفیت بالاتری انجام شود. شروع هر کار سختی‌های خودش را دارد و این طبیعی است. کافا اولین دوره‌ای است که در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و به‌طور قطع کمبودهایی دارد، ولی امیدوارم در دوره‌های بعد باکیفیت‌تر برگزار شود. خوشحالم با نفرات اصلی به این مسابقات آمدیم، چون باید به این رقابت‌ها و تیم‌ها احترام گذاشت.

قلعه‌نویی در پایان گفت: فوتبال جایی برای احترام و لذت است. به‌عنوان مثال وقتی آرژانتین که با استرالیا بازی کرد با همه نفراتش به زمین آمد. یا تیم‌های بزرگ اروپایی مقابل تیمی مثل جبل‌الطارق با همه نفرات بازی می‌کنند، یا برزیل با کنگو با تیم اصلی بازی کرد، بنابراین فوتبال جای احترام و لذت است. امیدوارم فردا بازی خوبی برای هواداران باشد، چه آن‌هایی که در تلویزیون بازی را می‌بینند چه آن‌هایی که در استادیوم حاضر می‌شوند و در پایان نتیجه هم دست خدا است.

کد خبر 668021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.