حمایت از خانواده زندانیان از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کند

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اقدامات حمایتی توسط انجمن حمایت از خانواده زندانیان در این شهرستان، گفت: با توانمند کردن خانواده زندانیان می‌توان در راستای بهبود وضعیت معیشت و کاهش مشکلات این خانواده‌ها کمک کرد.

حمیدرضا محمدی فشارکی در حاشیه جشن «نسیم مهر» در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حمایت از خانواده زندانیان همواره با حفظ کرامت انسانی انجام گرفته است، اظهار کرد: خانواده‌های زندانیان در نبود سرپرست خانواده با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند، بر همین اساس نیازمند حمایت هستند چراکه این افراد از اقشار آسیب پذیر جامعه به‌شمار می‌آیند.

وی افزود: خانواده زندانیان در ارتکاب جرایم نقش نداشته‌اند، اما چنانچه مورد حمایت واقعی قرار نگیرند دچار بروز مشکلاتی از جمله مشکلات مالی، اجتماعی، از هم گسیختگی خانواده، افت تحصیلی و ترک تحصیل فرزندان می‌شوند که تبعات متعددی مانند احساس شرمساری فرزندان، انزوا، نگرش منفی، افزایش طلاق، بزهکاری خانواده زندانیان را برای خانواده به‌دنبال خواهد داشت.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان در مدت فعالیت خود منشأ اقدام‌های ارزشمندی در حوزه حمایت و کمک به خانواده کم‌بضاعت زندانیان بوده و همواره در کنار این‌گونه مساعدت‌ها در زمینه سایر مؤلفه‌های جامعه‌پذیری زندانیان نیز فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است.

وی صیانت از بنیان خانواده زندانیان و پیشگیری از بروز آسیب‌های احتمالی دانست و ادامه داد: این انجمن همزمان با انجام فعالیت‌های اقتصادی درآمدزا، نقش محوری برای جذب کمک‌های خیران و توزیع این کمک‌ها به شکل آبرومندانه در بین خانواده مددجویان زندان داشته است و باید بپذیریم که تحقق اهداف و تقویت انجمن مستلزم همکاری تمامی مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف و همچنین خیرین نیک‌اندیش است.

محمدی اضافه کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان طی مدت گذشته اقدامات شایانی را در حمایت از این خانواده‌ها داشته و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مسیر حرکت کرده است تا با توانمند کردن افراد خانواده بتواند در راستای بهبود وضعیت معیشت و کاهش مشکلات این خانواده‌ها کمک کند.

وی گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با مشارکت خیران نیک‌اندیش به دنبال کاهش و از بین بردن تبعات و آثار منفی ورود سرپرست خانوار به زندان هستند و امروز شاهد هستیم که تعدادی از فرزندان زندانیان که جز نخبگان شهرستان و استان به‌شمار می‌آیند، تجلیل شدند و این مهم تنها با حمایت خیران از این خانواده‌ها محقق شده است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک صنایع بزرگ و کوچک فعال در شهرستان لنجان، مسئولان و دستگاه‌های مختلف و همچنین مساعدت شهروندان نوع‌دوست و خیران نیک‌اندیش این شهرستان بتوانیم بخشی از مشکلات خانوداه‌های نیازمند زندانی را بر طرف کنیم.

کد خبر 668002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.