از ماجرای عجیب قتل در ساختمان تا همسرکشی مسلحانه

ماجرای عجیب قتل در ساختمان، غافل‌گیری عامل شلیک‌های خونین، جزئیات حمله به کارشناسان اورژانس خرم آباد، جنایت خونین در شهرک غرب و همسرکشی مسلحانه در استهبان را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر جمعه بیست‌وششم خردادماه، مردی ۳۰ ساله با جراحت در قفسه سینه به یکی از بیمارستان‌های جنوب شهر تهران مراجعه کرد اما ساعتی بعد به دلیل شدت جراحت وارد شده جان خود را از دست داد. به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار محمدجواد شفیعی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.

این در حالی بود که همراه متوفی در اولین تحقیقات اعلام کرد که ساعتی قبل از حادثه او با یکی از همسایگان محل زندگی خود درگیری داشته است. تحقیقات از همسایگان خانه مقتول واقع در محله بریانک آغاز شد و مشخص شد که مقتول که با همسر خود در طبقه اول ساختمان ساکن بودند و از مدتی قبل با همسایه طبقه بالایی خود بر سر مسائلی چون پرداخت شارژ ساختمان و سر و صدا درگیری داشته و چند بار جر و بحث کرده بودند.

همسایه‌ها در جریان تحقیقات اعلام کردند که روز حادثه در ساعتی قبل از انتقال مقتول به بیمارستان باز هم سر و صدای درگیری متوفی را با همسایه خود شنیده‌اند. یکی از همسایه‌ها گفت: درگیری این بار به خاطر اعتراض همسایه پایینی به سر و صدای همسایه بالایی بود.

متوفی می‌گفت که همسایه بالایی خانه را برای خودش و خواهرش اجاره کرده و شارژ دو نفر را پرداخت می‌کند اما دو خواهر دیگرش همیشه در این خانه ساکن هستند و در واقع چهار نفری زندگی می‌کنند. او می‌گفت همسایه باید شارژ چهار نفر را بدهد و همچنین به سر و صدای آنها اعتراض داشت.

روز حادثه وقتی با هم بحثشان شد، داخل پاگرد ساختمان بحث آنها بالا گرفت. من هم به راهرو رفتم و در یک لحظه دیدم که همسایه بالایی با جسمی ضربه‌ای به قفسه سینه متوفی زد اما حرکت او به حدی سریع بود که درست متوجه نشدم آن شیء چه چیزی بود؛ شاید چاقو بود.

همسر مقتول نیز در تحقیقات گفته بود که وقتی او به خانه آمد گفت حالش خوب نیست و نیم ساعت بعد در حالی که حالش وخیم شده بود به بیمارستان منتقل شد و روی قفسه سینه‌اش هم جراحتی ایجاد شده بود که خونریزی این زخم در نهایت سبب مرگ مرد جوان شد. به این ترتیب بازپرس جنایی دستور بازداشت مرد همسایه به نام وحید ۲۵ ساله را صادر کرد و او با تلاش مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به سرعت شناسایی و دستگیر شد.

متهم در برخورد ابتدایی با پلیس منکر وارد کردن هر گونه ضربه‌ای به همسایه خود شد و گفت: روز حادثه باز هم با همسایه بحثم شد. چند ماهی می‌شد که خانه را اجاره کرده بودیم و او بی‌جهت با من درگیر می‌شد. روز حادثه خیلی عصبانی بودم اما نه چاقویی داشتم و نه هیچ جسم برنده دیگری در دستم بود. من به متوفی ضربه‌ای وارد نکردم و زمانی که او در حال رفتن به آپارتمان خود بود حال مساعدی داشت. نمی‌دانم بعد از آنچه اتفاقی برایش افتاد که موجب مرگ او شد.

بنابر این گزارش متهم پرونده تحت اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد و رسیدگی به پرونده تا روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا در جریان کار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران است.

غافل‌گیری عامل شلیک‌های خونین

سرهنگ منصور خدایی؛ فرمانده انتظامی شهرستان ملارد، اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد تیراندازی در روستای بیدگنه شهرستان ملارد که منجر به مجروحیت یک شهروند و عامل آن متواری شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: اقدامات تخصصی و ویژه پلیس برای دستگیری متهم متواری آغاز شد و در نهایت با اقدامات پلیسی، محل اختفای متهم در شهرستان فردیس مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی و پلیس شهرستان فردیس، عامل تیراندازی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی دو قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۶۰ عدد فشنگ و ۱۰ عدد فشنگ کلاشینکف به همراه سه تیغه خشاب و پنج تیغه قمه و چاقو کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد با اشاره به اعتراف صریح متهم دستگیر شده به جرم ارتکابی خود، تصریح کرد: خط قرمز پلیس، امنیت مردم است و هر کسی به هر نوعی، امنیت و احساس امنیت مردم را خدشه‌دار کند، با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه‌رو خواهد شد و پلیس هرگز اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

جزئیات حمله به کارشناسان اورژانس خرم آباد

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور، اظهار کرد: شب پنجشنبه هفته گذشته کارشناسان اورژانس به منظور امدادرسانی به تصادف یک دستگاه موتورسیکلت در شهر خرم‌آباد به محل حادثه اعزام می‌شوند که حین انجام اقدامات سرپایی برای فرد آسیب دیده، چهار نفر از یک اتومبیل پیاده شده، به مأموران اورژانس حاضر در صحنه حمله می‌کنند و با سلاح سرد به آن‌ها آسیب می‌رسانند.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از آن‌ها آمبولانس را سرقت می‌کند، افزود: یکی از مأموران پلیس در صحنه حضور داشته و آن‌ها را با کمک همکارانش تعقیب می‌کند. سارق آمبولانس را به جدول می‌زند و به آن آسیب می‌رساند و هر دو نفر دستگیر می‌شوند.

جنایت خونین در شهرک غرب

شامگاه جمعه زورگیران موتورسوار در یکی از پارک‌های شهرک غرب با بی‌رحمی جان مردی را گرفتند. ماجرا از این قرار بود که چهار مرد سوار بر دو موتورسیکلت شدند و قدم در پارکی حوالی شهرک غرب گذاشتند. آنها به‌دنبال سوژه‌ای برای سرقت و خفت‌گیری بودند که ناگهان چشمشان به مردی جوان افتاد که در حال صحبت با موبایلش بود.

زورگیران به سمت طعمه خود رفتند تا موبایلش را سرقت کنند. وی به محض دیدن خفت گیران موتورسوار مقاومت کرد تا هرطور شده از دست آنها خلاص شود اما مقاومت او به قیمت جانش تمام شد؛ چراکه یکی از زورگیران خشن با چاقو ضرباتی به مرد جوان زد و سپس گوشی موبایل و اموال قیمتی وی را به سرقت برد.

هر چهار سارق فرار کردند و شاهدان، وحشت زده با اورژانس و پلیس تماس گرفتند. هرچند مرد زخمی برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش برای نجات او بی‌فایده بود و مرد جوان جانش را از دست داد تا پرونده جنایی در دادسرای جنایی تهران گشوده شود.

به‌دنبال این حادثه کارآگاهان جنایی به دستور قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران در محل حادثه حاضر شدند و با انجام تحقیقات میدانی موفق شدند سرنخ‌هایی از زورگیران بی‌رحم به‌دست آورند. با توجه به سرنخ‌های موجود، تحقیقات به شکل ویژه برای شناسایی و دستگیری زورگیران خشن ادامه دارد.

همسرکشی مسلحانه در استهبان

سرهنگ حسین اکبرپور؛ فرمانده انتظامی استهبان، اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره قتل عمد در شهرک صنعتی استهبان، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی به دلیل اختلاف خانوادگی با یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز همسر ۳۱ ساله خود را به قتل رسانده است.

وی افزود: مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را شناسایی و وی را در مخفیگاه خود دستگیر و اسلحه به کار رفته در صحنه قتل را نیز کشف کنند و قاتل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 667992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.