توجه بنیاد برکت به حمایت از تولید پوشاک اسلامی/ هدف‌گذاری ۴۰۰ هزار شغل در سال جاری

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه موضوع حمایت از تولید پوشاک اسلامی از دیگر محورهای مورد توجه بنیاد برکت است، گفت: حمایت از طرح‌های ایرانی و اسلامی در پوشاک مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، محمد ترکمانه اظهار کرد: در سال گذشته بنیاد برکت در حوزه اشتغال نزدیک به هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و نزدیک به ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کرد.

وی با اشاره به موضوع امنیت غذایی و توجه به تولیدات کشاورزی، افزود: حدود ۵۰ درصد طرح‌های ما در حوزه کشاورزی تعریف می‌شود و بیش از ۷۰ رسته تقسیم‌بندی شده و در حوزه کشاورزی حدود ۱۴۴ هزار طرح و ۵۴۰ هزار شغل محقق شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به مأموریت بنیاد امسال بنیاد برکت، گفت: امنیت غذایی محور اصلی فعالیت ما قرار گرفته است، آنچه در کشور از منابع و ظرفیت دریایی استفاده می‌کنیم تنها پنج درصد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ۹۵ درصد بدون استفاده است؛ در حوزه اقتصاد دریا می‌توانیم از آبزی‌پروری استفاده کنیم که از این ظرفیت که معادل پنج میلیون تن است تنها یک پنجم آن را استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر به آبزی تنها یارانه کمی نیز پرداخت کنیم بازده بسیار خوبی دارد، از این رو بنیاد برکت اقتصاد دریا را در دستور کار قرار داده و ۸ هزار طرح در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

ترکمانه با اشاره به بخش کشاورزی، گفت: افزایش متراژ گلخانه‌ها و نهال مورد توجه قرار گرفته است و تلاش شده تا از فناوری‌های روز استفاده شود تا ایجاد اشتغال و تولید محصولات کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

هدف‌گذاری برای ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در سال جاری

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال ما ایجاد ۴۰۰ هزار شغل است، خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن ملی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعهد ایجاد ۵۰ هزار را داشته است؛ در حوزه مسکن محرومان ۴۲ هزار مسکن ایجاد شده؛ ضمن اینکه ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای بیش از دو معلول نیز ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه این بنیاد مأموریت توانمندسازی اقتصادی را داشته است، گفت: ایجاد کارخانه تولید چادر مشکی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در حال انجام است و قصد داریم با کاهش هزینه تولید این محصول، قیمت نهایی محصول نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: تمرکز را بر رویکرد اشتغال در مناطق کم برخوردار گذاشتیم و رویکرد منجر به تولید مدنظرمان بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه موضوع حمایت از تولید پوشاک اسلامی از دیگر محورهای مورد توجه بنیاد برکت است، خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های ایرانی و اسلامی در پوشاک مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 667967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.