دستگیره دیجیتال درب آپارتمان چیست و چه کاربردی دارد؟

حفظ امنیت فضاهای مختلف اداری، مسکونی و تجاری، یکی از بدیهی‌ترین عوامل در جلوگیری از دزدی‌ها و از دست دادن چیزهای با ارزش و قیمتی است. این‎کار، با استفاده از وسایل امنیتی گوناگون هم‌چون دوربین مداربسته، گاو صندوق‌های سنتی و جدید و استفاده از قفل‎هایی ایمن و مطمئن انجام می‎شود.

اما در این میان، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ امنیت مکان‌های مختلف، استفاده از دستگیره دیجیتال است. شما می‌توانید برای خرید دستگیره دیجیتال در ادامه با چیستی، انواع، مزایا و کاربردهای آن به طور کامل آشنا شوید و پس از آن دستگیره مناسب را انتخاب کنید.

دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره هوشمند یا دستگیره دیجیتال درب ساختمان، شامل قفل‌های الکترومکانیکی می‌شود که از ویژگی‌های بیومتریک افراد مثل اثر انگشت برای ارتقای سطح امنیت استفاده می‌کند. همچنین قابلیت دسترسی با گوشی‌های هوشمند را برای کاربران فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند کدهای پین، کارت‌های کلید یا حتی اثر انگشت خود را به جای کلیدهای فلزی برای باز و بسته کردن درب استفاده کنند.

این محصول به عنوان دستگیره‌های ایمن و جدید درب‌ها شناخته می‌شوند و روی درب‌های ورودی فضاهای مختلف مسکونی، اداری و تجاری نصب می‌شوند. شما با استفاده از قفل هوشمند، نیازی به استفاده از کلید مکانیکی به شکل قدیم ندارید و می‌توانید از راه‌های آسان‌تری مانند حسگر اثر انگشت در را باز کنید. این نوع دستگیره، به عنوان دستگیره‌های ضدسرقت نیز شناخته می‌شود؛ چون قفل مکانیکی ندارد و شکستن آن به راحتی امکان‌پذیر نیست. به طور کلی استفاده از دستگیره دیجیتال، گزینه مناسبی برای مکان‌هایی با نیازهای امنیتی بالا است.

انواع دستگیره دیجیتال درب آپارتمان

جالب است بدانید که دستگیره دیجیتال نیز مدل‌های مختلف با کاربردهای گوناگون دارد. شما می‌توانید در زیر با هریک از آن‌ها آشنا شوید:

  • دستگیره هوشمند رمزی: این محصول به عنوان رایج‌ترین نوع دستگیره شناخته می‌شود و قفل آن، با وارد کردن رمز ۴ الی ۱۲ رقمی باز می‌شود. قفل این دستگاه می‌تواند به ازای هر فرد، رمزی متفاوت یا رمزی واحد برای همه داشته باشد.
  • دستگیره دیجیتال اثرانگشتی: این دستگیره، قابلیت ثبت چندین اثر انگشت را دارد و افراد می‌توانند با قرار دادن انگشت خود روی حسگر، قفل آن را باز کنند. علاوه بر این، قابلیت باز شدن با رمز عبور را هم دارند.
  • دستگیره هوشمند کارتی: این دستگیره، با استفاده از کارت باز می‌شود و مهم‌ترین ویژگی آن نیز استفاده از کارت مخصوص به ازای هر فرد است تا در صورت گم شدن آن، بتوان به راحتی کارت را از حافظه دستگیره پاک کرد.
  • دستگیره درب دیجیتال بلوتوثی: این مدل جدیدترین نسل دستگیره‌های هوشمند است و می‌توان با استفاده از بلوتوث و وای فای قفل آن را باز و بسته کرد. این دستگیره‌ها، با استفاده از اپلیکیشن تلفن هوشمند بلوتوثی یا آنلاین حتی از راه دور هم باز و بسته می‌شوند. از ویژگی‌های این دستگیره نیز می‌توان قفل اتوماتیک، قفل دوبل، ریموت کنترل، سنسور IR، قفل کودک، شب‌بند، رمز موقتی مهمان و قابلیت ضدسرقت و هک نام برد که بسته به محصول انتخاب شده، یک یا چند نمونه از این قابلیت‌ها را داراست.

خوب است بدانید که تمام دستگیره‌های دیجیتالی، کلید مکانیکی یدک هم دارند و می‌توان آن‌ها را با دو روش هوشمند و مکانیکی (با استفاده از کلید) باز کرد.

دستگیره دیجیتال درب آپارتمان چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه کار دستگیره دیجیتال درب آپارتمان

این محصولات جایگزین‌هایی برای دستگیره‌های قدیمی نیازمند به قفل و کلید مکانیکی هستند تا افراد در صورت گم کردن کلید و نیاز به امنیت بیشتر، از آن‌ها استفاده کنند. با استفاده از دستگیره هوشمند می‌توان بدون نیاز به کلید مکانیکی، درب را به یکی از روش‌های زیر باز کنید:

  1. اپلیکشین نصب‌شده روی گوشی هوشمند
  2. وارد کردن رمز و کد پین روی صفحه کلید هوشمند
  3. ثبت اثرانگشت
  4. استفاده از کلید مکانیکی یدک

این دستگیره‌ها برای کارکردن، به اتصالی بی‌سیم مانند بلوتوث یا وای فای نیاز دارند. همه قطعات در این نوع دستگیره از نظر مکانیزم قفل، با هم یکسان هستند. اما در هنگام باز و بسته شدن درب، از تکنولوژی الکترونیکی به جای کنترل دستی استفاده می‌کنند. دستگیره دیجیتال، نیازمند منبع تغذیه‌ای به شکل باتری است و در آن محفظه‌ای برای باتری کوچک و مخفی وجود دارد. برخی از دستگیره‌ها با چهار باتری قلمی کار می‌کنند و در زمان کم شدن سطح باتری‌ها، این امر را به شما اطلاع می‌دهند.

دستگیره الکترونیکی برای باز و بسته شدن قفل به جای کلید فیزیکی، از کلید دیجیتالی یعنی همان اثر انگشت، رمز یا کد دستوری، استفاده می‌کند. دستور و فرمان از طریق نرم‌افزار گوشی هوشمند به دستگیره ارسال می‌شود و بعد از تایید درب باز یا بسته می‌شود.

مزایای استفاده از دستگیره هوشمند

این دستگاه فواید زیادی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • قابلیت کنترل و دسترسی از هر نقطه
  • نیاز نداشتن به کلید
  • صرفه‌جویی در زمان برای ورود و خروج افرد
  • راحتی و دسترسی آسان
  • ایمنی هوشمند با ایجاد شرایط باز و بسته شدن قفل به صورت متفاوت در هر دستگیره
  • ثبت ورود و خروج افراد
  • داشتن سیستم ضدشوک و آلارم و زنگ هشدار در هنگام ایجاد شوک
  • امکان استفاده از قفل کودک، سیستم ضدحریق و ضدسرقت
  • قابلیت نصب آسان
  • امکان تنظیم و شخصی‌سازی قفل

کاربردهای دستگیره دیجیتال درب آپارتمان

استفاده از دستگیره درب دیجیتال طرافداران زیادی دارد؛ این دستگیره‌ها، در مکان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، اداره‌های دولتی و خصوصی و حتی مدارس نیز استفاده می‌شود. دلیل استفاده از این قفل نیز رفت وآمد زیاد افراد است. چون برخی از مکان‌های این ساختمان‌ها نیازمند امنیت بیشتری هستند و فقط افراد خاصی امکان رفت وآمد به این مکان‌ها را دارند.

استفاده از دستگیره دیجیتال، به افراد کمک می‌کند تا امنیت مکان‌های خاص، حفظ شود و باز و بسته شدن قفل درب‌ها شخصی سازی شود. البته فراموش نکنید که این دستگیره‌ها در ورودی خانه‌های مسکونی و مراکز تجاری نیز استفاده می‌شود تا افراد به راحتی بتوانند به این‌گونه محیط‌ها وارد شوند یا از آن‌ها خارج شوند.

دستگیره دیجیتال درب آپارتمان چیست و چه کاربردی دارد؟

اهمیت خرید از مجموعه‌های معتبر

فراموش نکنید که استفاده از دستگیره دیجیتال باید در نهایت دقت انجام شود تا بهترین عملکرد را داشته و امنیت و آسایش ساکنان را به حداکثر برساند. چون این موضوع مستقیماً بر تامین امنیت و آسایش ساکنان تاثیرگذار است. پس بهتر است دستگیره دیجیتالی را از تولیدکننده‌ای معتبر و با قیمتی منصفانه خریداری کنید.

گروه صنعتی تنسر لاک، به عنوان اولین تولیدکنندگان دستگیره‌های هوشمند و دیجیتالی در ایران شناخته می‌شود و انواع قفل‌های هوشمند مسکونی، اداری، هتلی و باشگاهی را در نهایت زیبایی، دوام و کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کند.

کد خبر 667942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.