وضعیت بورس امروز / خودرویی‌ها شاخص را قرمز کردند

بازار سرمایه امروز وارد ریل منفی شد و فشار فروش بسیار خودنمایی می‌کرد. لیدر این جو منفی گروه خودرویی بود و در کل بازار تأثیر داشت. شاخص کل با کاهش ۱۹ هزار و ۹۲۴ واحدی به دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۸۸۷ رسید؛ نمادهای خودرو، وبملت و میدکو بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز وارد ریل منفی شد و فشار فروش بسیار خودنمایی می‌کرد. لیدر این جو منفی گروه خودرویی بود و در کل بازار تأثیر داشت. شاخص کل با کاهش ۱۹ هزار و ۹۲۴ واحدی به دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۸۸۷ رسید؛ نمادهای خودرو، وبملت و میدکو بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. این روزها دلار در کانال ۴۹ هزار تومان است و در هفته پیش رو چشم‌انتظار سایر گزارش‌های ۱۲ ماهه هستیم که می‌تواند وضعیت بسیاری از سهام را روشن کند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با کاهش ۱۱ هزار و دو و احدی به عدد ۷۳۲ هزار و ۶۵۷ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده شش هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۵۱۰ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۰ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۵۳ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز نیز با کاهش ۳۹۲ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۵۶۵ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای وسپهر، خاور و زاگرس بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۱۹ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۵ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از ۵.۵ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۷۲۶ هزار معامله به ارزش پنج هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۲ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان بود که برای بازار سهام مقدار پایینی است و از این مقدار، مبلغ هشت هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۰ میلیارد ۳۴ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: پنج میلیارد ۵۷۶ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: شش هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: پنج هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، وبملت، کیان

بیشترین حجم معامله: وبملت، خساپا، شستا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: پارسیان، وتوس، شپاکسا

بیشترین کاهش قیمت: وسینا، دامین، وایران

ورود و خروج پول حقیقی

میزان ورود پول حقیقی: ۵۰۸ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: عالیس، زفجر، ثمسکن.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: وبملت، خودرو، فولاد.

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۲۵ ۲۸۹
فرابورس ۱۰۴ ۱۹۷

اخبار مهم

افزایش سرمایه ۶۸۰ درصدی قتربت

هیئت مدیره شرکت قند تربت حدیریه با نماد قتربت افزایش سرمایه به میزان ۶۸۰ درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به تصویب رساند.

ارزش سهام عدالت افت کرد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۳۵۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۱۸ هزار و ۱۵۴ تومان معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۱۴ تومان رسیده است.

«صندوق پوشش ریسک» در راه بازار سرمایه

مدیرعامل بورس تهران گفت: مذاکراتی را با یکی از نهادهای مالی انجام دادیم قصد داریم تا به زودی «صندوق پوشش ریسک» را به عنوان صندوقی که تاکنون در بازار سرمایه استفاده نشده، راه‌اندازی کنیم. با افزوده شدن این ابزارها سبد پیچیده و تخصصی بورس تهران تکمیل خواهد شد، سایر ارکان‌ها همانند بورس انرژی و فرابورس نیز می‌توانند به منظور دو طرفه‌سازی و ثبات بازار از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: کسانی که علاقه‌مندند سطحی از ریسک را تحمل کنند اما خودشان دانش کافی برای بهره‌گیری از ابزارهایی چون اوراق آتی سهام را ندارند می‌توانند از این صندوق‌ها (صندوق پوشش ریسک) استفاده کنند./‏تسنیم

نقشه بورس

وضعیت بورس امروز / خودرویی‌ها شاخص را قرمز کردند

کد خبر 667928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.